آفتاب

وزیر دفاع: دولت در مذاکرات شروط تحمیلی را قبول نخواهد کرد

وزیر دفاع: دولت در مذاکرات شروط تحمیلی را قبول نخواهد کرد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: دولت به دنبال به نتیجه رساندن نتایج مذاکرات به هر بهایی نیست و در هیچ شرایطی شروط تحمیلی را قبول نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه فارس، سردار دهقان امروز(یکشنبه) در مراسم دومین سالروز انتخاب دولت تدبیر و امید در شیراز، گفت: بارها در مسئله هسته‌ای گفته شده که کشورها و ‌قدرت‌های بزرگ خود درخواست مذاکره با جمهوری اسلامی ایران را داشته‌اند.

وی با تصریح اینکه امروز تیم مذاکراه کننده ما از موضع عزت و قدرت در نشست‌ها حاضر می‌شوند، افزود: دستگاه دیپلماسی با استدلال و تکیه بر موازین قانونی حقوق خود را دنبال می‌کند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح سرمایه اصلی جمهوری اسلامی ایران را انقلاب و ولایت عنوان و اضافه کرد: کسانی که ادعای ولایتمداری می‌کنند، ببینند موضع ایشان در خصوص مسائل سیاست خارجی به ویژه مذاکرات چیست و مبادا جلوتر از رهبر انقلاب حرکت کنند.

دهقان با بیان اینکه ملت ما از آغاز انقلاب تاکنون هزینه واژه استقلال را داده است، تصریح کرد: 36 سال است ملت ما در مقابل تحریم‌ها ایستاده و استکبار تنها به دنبال این است که برای یکبار هم که شده پس از انقلاب بتوانند ملت ایران را تسیلم خود کند و او را به زانو در بیاورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پیروزی دولت تدبیر و امید در یازدهمین دوره انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری اشاره و عنوان کرد: دولت یازدهم برآمده از اراده ملتی است که آگاهانه یک مسیر انقلابی را تعیین کرده‌اند.

وزیر دفاع دولت تدبیر و امید این دولت را نقطه آغاز برای یک رویش و حرکت جدید دانست و گفت: هیچ هدف متعالی بدون یک عزم و اراده قاطع تحقق پیدا نمی‌کند و ملت ما در طول تاریخ این را نشان داده که بسیار هوشیارند و آگاهانه حرکت می‌کنند.

دهقان اضافه کرد: ملت ما در سال 92 شرایط سخت اقتصادی، بی ثباتی روحی و روانی حاکم بر فضای کسب و کار، سیاست‌های متحول پولی و ارزی و رکورد اقتصادی را تجربه کرده بودند.

وی در ادامه با ابراز تأسف از این موضوع که تلقی و برداشت درستی از اعتدال در کشور ما نمی‌شود، برگشت به قانون را مهمترین ویژگی اعتدال برشمرد و گفت: دولت و نظام اساسا همه حرکت‌های سیاسی و اقتصادی خود را در چارچوب مقررات قانونی انجام می‌دهد.

وزیر دفاع و پیشتیبانی نیروهای مسلح، اعتدال را به معنای پرهیز از تصمیمات فردی و یک‌شبه تصمیم گرفتن نسبت به امور بدون توجه به پیامدها عنوان کرد و گفت: اعتدال از نظر دولت سپردن امور به متخصصین شایسته است.

دهقان افزود: اعتدال به معنای اهتمام‌ورزی و اهمیت به خرد جمعی است و تدبیر و امید به این معناست که پویایی جامعه در گرو وجود یک فضای امن و اطمینان‌بخش نسبت به صحت مسیر انتخاب صحیح است.

وی بیان کرد: همه همت دولت بر این بوده که که کاری نکند که فضای امید ایجاد شده در جامعه مخدوش شود، بلکه باید با تمام توان در جهت ارتقا عزت و اقتدار این ملت گام برداریم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پرداختن به مسائل اساسی جامعه بدون حاشیه را موضوع جدی و در دستور کار دولت دانست و گفت: دولت بنای خود را بر حل مسائل و مشکلات حوزه اقتصاد، معیشت، دفاع امنیتی، مدیریت جامعه و حل مسئله هسته‌ای گذاشته است.

دهقان با بیان اینکه کسانی در کشور هستند که تلاش می‌کنند در دل مردم یأس و ناامیدی ایجاد کنند، گفت: دولت بارها اعلام کرده که نه تنها نقد را می‌پذیرد که فضای لازم برای آن را ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دولت تنها نسبت به بداخلاقی و بی انصافی دیگران واکنش نشان می‌دهد و نه انتقاد، خاطرنشان کرد: امروز فضای نقد جامعه باید منجر به افزایش اعتماد مردم نسبت به مسئولین شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، همچنین به تشریح فعالیت‌های دولت تدبیر و امید در دو سال گذشته پرداخت و در این خصوص گفت: دولت یازدهم در بازه زمانی دو ساله تواسته کلیه آثار تحریم را مدیریت کند، به گونه‌ای که فضای زیست جامعه ما متاثر نشود.

دهقان افزود: امروز به رغم همه محدودیت‌های مالی، دولت توانسته در تامین کالاهای اساسی برای دوره زمانی کالا ذخیره کند و همچنین موفق به نداشتن کسری بودجه شده است.

وی عنوان کرد: تمام مصوبات سفرهای استانی هیئت دولت تا پایان سال 94 و 95 به نتیجه خواهد رسید.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه امروز نرخ رشد تورم به شدت کنترل شده، گفت: از آغاز فعالیت این دولت تاکنون بیش از 6.8 میلیون توریست وارد ایران شده است.

وی همچنین با تشریح عملکرد آمریکا در بروز تنش‌های سیاسی در دنیا، گفت: امروز آمریکا و اسراییل با ایجاد جریان‌ها و جنگ‌های نیابتی به اهداف خود تحقق می‌بخشند و ثبات منطقه و امنیت آن را دست‌خوش تغییر کرده‌اند.

دهقان تصریح کرد: پتانسیل‌های انسانی زیادی در جامعه اسلامی نهفته اما منابع مادی و زیرساخت‌های کشور اسلامی امروز به دست مسلمانان جاهل در حال نابودی است و جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک الگو که تامین کننده امنیت است، مورد اهتمام کلیه کشورها قرار گرفته است.

انتهای پیام

کد N856758

وبگردی