آفتاب

نعیم قاسم: القاعده و اسرائیل دو روی یک سکه‌اند

نعیم قاسم: القاعده و اسرائیل دو روی یک سکه‌اند

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به خرابکاری‌ها و اقدامات وحشیانه القاعده، داعش و النصره گفت اگر نگوییم القاعده از اسرائیل بدتر است باید بگوییم در همه موارد نسخه جدید اسرائیل است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: القاعده و شاخه‌های مختلف آن از جمله داعش در عراق و النصره در سوریه با اقدامات خرابکارانه و کشتارهایی که انجام دادند به یک گروه مخرب و سرکوبگر در منطقه تبدیل شدند که در افغانستان شکل گرفت و با نظارت‌های بین‌المللی زمینه حضورشان در سوریه و عراق فراهم شد و این بدان معناست که مشکل جهان مربوط به اشخاص و طرف‌هایی است که با هدایت تروریسم برنامه‌های خود را در جهان پیاده می‌کنند.

نعیم قاسم تاکید کرد: تروریست‌های تکفیری به سخن هیچ کس گوش نمی‌دهند و به هیچ تعهدی پایبند نیستند چنانکه در کشتار وحشیانه طایفه دروزی‌ها دیدیم آنها به عهد خود پایبند نماندند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به پیروزی‌های اخیر مقاومت در بلندی‌های عرسال و قلمون گفت: این پیروزی‌ها که با همکاری‌ ارتش سوریه به دست آمد، دستاوردی برای حال حاضر و آینده سوریه و رخدادی تاریخی و تاثیرگذار بود و به زودی همه خواهند دید که این پیروزی به توازن سیاسی منطقه نیز تاثیر خواهد گذاشت و روزی همه خواهند دید که با شکست تکفیری‌ها در قلمون و عرسال، شرایط تغییر خواهد کرد همانگونه که با شکست اسرائیل در سال 2006 اوضاع تغییر یافت.

وی در ادامه با دعوت به یکپارچه سازی اقدامات علیه خطر تکفیری این مبارزه را وظیفه همه دانست و تکرار کرد که در صورتی که با این تکفیری‌ها مقابله نکنیم، آنها وارد خانه‌های ما خواهند شد.

شیخ قاسم تاکید کرد مقاومت نه یک ایده و نه یک طرح است، بلکه اکنون مقاومت به گزینه‌ای همیشگی تبدیل شده که ما با فدا کردن جان خود آن را یاری خواهیم کرد. دلاوران مقاومت نیز ثابت کرده‌اند تکفیری‌ها قابل شکست هستند و با تمام سختی‌ها وموانع تروریسم متوحش شکست خواهد خورد.

وی با اشاره به اینکه برخی حزب‌الله را دلیل ورود تروریست‌ها به لبنان می‌دانند گفت: آیا در سومالی، افغانستان، نیجریه، سینا، لیبی و دیگر کشور هم ما دلیل ورود تروریسم تکفیری بودیم و آیا وضعیت امروز عراق و سوریه نشان می‌دهد که کسانی که با تکفیری‌ها نمی‌جنگند، تروریست‌ها از آن‌ها دست کشیده‌اند؟ بله کاملا برعکس است آنها می‌خواهند کسی مقابل آنان نایستد تا به راحتی بتوانند وارد روستاها و شهرها شوند و نظرات و عقاید خود را به مردم تحمیل و کل منطقه را از آن خود کنند ا ما متاسفانه کسای هستند که از این تروریسم تکفیری حمایت و اقدامات آنان را توجیه می‌کنند اما مقاومت این مساله را نمی‌پذیرد و نمی‌خواهد با آنها همسو باشد.

انتهای پیام

کد N856677

وبگردی