آفتاب

دانشگاه تهران فردا میزبان ۱۷۵غواص شهید

دانشگاه تهران فردا میزبان ۱۷۵غواص شهید

ایسنا نوشت:

معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران روز دوشنبه 25 خرداد ماه 1394 میزبان پیکرهای مطهر تعدادی از شهیدان دفاع مقدس خواهد بود.

دکتر مجید سرسنگی با اعلام این خبر گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان دانشگاه تهران میزبان وداع با پیکرهای مطهر تعدادی از شهدای جنگ تحمیلی خواهد بود .

معاون فرهنگی دانشگاه تهران این برنامه را در راستای تکریم و بزرگداشت دریادلان هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: جامعه اسلامی امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند توجه به شهدا و ایثارگران دفاع مقدس است و این امر به استحکام فرهنگ انقلاب و نظام خواهد انجامید.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران شهدا و ایثارگران را سرمایه های بی بدیل کشور توصیف کرد و گفت: کمتر جامعه ای را می توان یافت که از چنین سرمایه ای برخوردار باشد و وظیفه همه ما پاسداشت این سرمایه معنوی و استفاده از آن برای شکل دهی به فرهنگ نسل جوان است.

دکتر سرسنگی در خصوص شهدای والامقامی که پیکرهای مطهرشان به تازگی کشف شده است افزود: 175 تن از این پیکرهای مطهر مربوط به شهدای غواص می باشد که در عملیلات کربلای 4 به شکل مظلومانه ای به شهادت رسیده اند و پیکرهای آنان از سوی تیم نیروهای جان برکف تحقیق و تفحص شهدا در مناطق مختلف عملیاتی شناسایی شده است.

به گفته وی بنا بر هماهنگی های انجام شده با مسئولین ذیربط؛ معاونت فرهنگی دانشگاه تهران؛ بسیج دانشجویی دانشگاه تهران و سازمان بسیج مستضعفان روز دوشنبه 25 خرداد ماه از ساعت 15 میزبان پیکرهای مطهر این شهدا خواهند بود.

سرسنگی افزود: پیکر شهدای یاد شده در این روز به محل برگزاری نماز جمعه در دانشگاه تهران منتقل خواهد شد و مردم شهید پرور تهران و عاشقان ولایت می توانند برای زیارت و وداع با شهدا به دانشگاه تهران مراجعه کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران در ادامه سخنان خود گفت: برای تکریم و بزرگداشت مقام شامخ این شهدای گرانقدر برنامه های متنوعی با حضور دانشگاهیان دانشگاه تهران و سایر دانشگاه های تهران و مردم ولایتمدار تهران در این محل برگزار خواهد شد که از جمله این برنامه ها می توان به حضور روایت گران دفاع مقدس و روایت ایثارگری شهدا در عملیات های مختلف، ذکر مناجات شعبانیه و مداحی و روضه خوانی اشاره کرد.

دکتر سرسنگی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه زیارت و وداع با شهدا با اقامه نماز جماعت مغرب و عشا خاتمه می یابد و پیکرهای مطهر این شهیدان والامقام روز سه‌شنبه 26 خردادماه با حضور گسترده مردم همیشه در صحنه تهران از میدان بهارستان تشییع می شود.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران در پایان از همه دانشگاهیان، رسانه ها و مردم شهید پرور تهران درخواست کرد با حضور گسترده در این مراسم شرکت کنند.

۴۷۲۳۳

کد N856550

وبگردی