آفتاب

موافقت مجلس با یک فوریت لایحه تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات

موافقت مجلس با یک فوریت لایحه تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات

نمایندگان مجلس با بررسی لایحه تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات و طرح‌های صنعتی و علائم تجاری به صورت یک فوریت موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، دولت تقاضای بررسی لایحه تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات و طرح‌های صنعتی و علائم تجاری را به صورت دو فوریت به مجلس ارائه کرد که نمایندگان با 121 رای موافق، 29 رای مخالف و 5 رای ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در مجلس با دو فوریت این لایحه مخالفت کردند.

بررسی این لایحه به صورت یک فوریت به رای مجلس گذاشته شد که نمایندگان با 119 رای موفق، 17 رای مخالف و 7 رای ممتنع ازمجموع 194 نماینده حاضر در مجلس با بررسی این لایحه به صورت یک فوریت موافقت کردند.

در جریان بررسی دو فوریت محمد علی پور نماینده ماکو گفت: دولت برای کارهای مختلف اولویت ندارد و کارها را به موقع انجام نمی‌دهد . دولت باید زودتر و قبل از اتمام مهلت اجرای آزمایشی این قانون این درخواست را به مجلس ارائه می‌کرد چون با توجه به قانون برنامه ششم مجلس دارای ترافیک کاری خواهد بود.

وی با بیان این که اکثر طرح‌های کاری مجلس موردنیاز روز جامعه نیست گفت: که باید لوایح و طرح‌های اقتصادی زودتر و طی برنامه ریزی مشخص به مجلس ارائه شود تا در دستور کار قرار گیرد.

الله یار ملک شاهی نماینده کوهدشت به عنوان موافق دو فوریت گفت: مهلت اجرای قانون قبلی در 20 خردادماه به اتمام رسیده است ما اکنون خلاء قانونی داریم و در محاکم قضایی و سازمان ثبت اسناد و املاک بامشکل مواجه هستیم، به همین دلیل از نمایندگان درخواست دارم که با این دو فوریت موافقت کنند.

مهرداد لاهوتی به عنوان دومین مخالف دو فوریت گفت: دولت در سال جاری در چند مورد خلاف آیین نامه عمل کرده که مجلس تلاش نموده موضوع را رفع کند. طبق ماده 167 ، 6 ماه قبل از اتمام مهلت اجرای آزمایشی قانونی دولت باید لایحه برای تمدید مهلت و یا دائمی شدن آن بدهد که در این مورد چنین اتفاقی رخ نداده است.

موسی غضنفرآبادی نماینده بم به عنوان دومین و آخرین موافق گفت: اگر این قانون تمدید نشود ما خلاء قانونی داریم و کارها معطل می‌ماند، موضوع بر سر حمایت از اختراعات است که تمدید این قانون در همین راستا قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

کد N856439

وبگردی