آفتاب

هشدار آمریکا به پاکستان در مورد اخراج گروه "نجات کودکان"

هشدار آمریکا به پاکستان در مورد اخراج گروه "نجات کودکان"

ایالات متحده آمریکا به پاکستان هشدار داد که اخراج گروه "نجات کودکان" تنها به ضرر اسلام آباد تمام خواهد شد و این در حالی است که دولت پاکستان تهدید کرده گروه‌های کمک رسان خارجی بیشتری را از این کشور اخراج کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پاکستان سیاست‌های خود را در قبال گروه‌های بین‌المللی کمک رسان در سال‌های اخیر تشدید کرده و آنها را به پوشش عملیات جاسوسی آمریکایی‌ها در کشور متهم می کند. اسلام‌آباد مکرر هشدار داده که فعالیت‌های چنین گروههایی را محدود خواهد کرد و متعهد شده تا اقدامات شدیدی را علیه فعالیت‌های مظنونانه این گروه‌ها انجام دهد.

پلیس و مقام‌های دولتی پاکستان دفاتر گروه "نجات کودکان" را در اسلام آباد مهرو موم کرده اما به جزئیات بیشتری درباره اتهام این گروه اشاره نکردند.

در همین حال واشنگتن نگرانی عمیق خود را بابت این اقدام اسلام آباد ابراز داشته و اعلام کرد که سازما‌ن‌های غیردولتی فعالیت دشواری را در پاکستان دارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این باره گفت: این اقدام دولت اسلام آباد تاثیر عمیقی بر اقدامات شرکای بین‌المللی به منظور حمایت از اولویت‌های دولت پاکستان می‌گذارد.

این اظهارنظر از جانب وزارت امور خارجه آمریکا چند ساعت پس از آن مطرح شد که وزیر کشور پاکستان اعلام کرد پارلمان این کشور در حال بحث درباره این مساله است که آیا این سازمان‌های غیردولتی به تضعیف پاکستان می‌پردازند یا خیر.

وی به خبرنگاران گفت: بسیاری از سازمان‌های غیر دولتی علیه قوانین پاکستان عمل می‌کنند و آنها تهدیدی علیه کشور محسوب می‌شود. سازمان‌های غیر دولتی علیه منافع ملی پاکستان عمل می‌کنند و نباید به آنها بیش از این اجازه داده تا به فعالیت خود در پاکستان ادامه دهند.

گروه‌های کمک رسان در سال‌های اخیر از تداوم روند اعمال محدودیت‌های دولت اسلام آباد علیه فعالیت‌هایشان به ویژه برای کمک به اقشار آسیب پذیر در این کشور شکایت کرده‌اند. آنها میگویند که کارشان در مناطق حساس، نظیر بلوچستان بسیار اهمیت دارد اما روند محدودسازی اقداماتشان توسط دولت اسلام آباد بر فعالیت آنها اثر گذاشته است.

اقدام دولت پاکستان در تعطیلی دفاتر گروه کمک رسانی بین‌المللی نجات کودکان در اسلام آباد پس از آن صورت گرفت که سرویس‌های اطلاعاتی کشور این سازمان غیردولتی را به دکتر شکیل آفریدی که مظنون است به سیا کمک کرده تا با استفاده از برنامه جعلی واکسیناسیون کودکان اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده را در ابیت آباد پاکستان به هلاکت برساند، ربط دادند. این در حالی است که این سازمان غیردولتی مکررا چنین اتهامی را رد می‌کند.

انتهای پیام

کد N856264

وبگردی