آفتاب

جزئیات مذاکرات پشت درهای بسته پوتین و اردوغان در باکو

جزئیات مذاکرات پشت درهای بسته پوتین و اردوغان در باکو

سخنگوی کرملین اعلام کرد، رئیس‌جمهوری روسیه و همتای ترکیه‌ای‌ وی درباره پروژه‌های بزرگ انرژی از جمله پروژه‌ خط لوله گاز "ترکیش استریم" مذاکره کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "دیمیتری پسکوف"، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: "ولادیمیر پوتین"، رئیس‌جمهوری روسیه و "رجب طیب اردوغان"، همتای ترکیه‌ وی درباره جزئیات ساخت یک نیروگاه اتمی مذاکره کرده و به طور خلاصه به بررسی مسائل موجود در این راستا پرداختند. مشکلات فنی همیشه در پروژه‌های ساخت وساز بزرگ وجود دارند. پروژه‌های بزرگ مختلف در زمینه انرژی در این مذاکرات به بحث گذاشته شد. آن‌ها درباره مسائل بین‌المللی مهم کنونی از جمله اوکراین تبادل نظر کردند. پروژه خط لوله "ترکیش استریم" و همچنین دیگر مسیرهای خط لوله گاز نیز در این مذاکرات به بحث گذاشته شدند.

پروژه خط لوله "ترکیش استریم" جایگزینی برای پروژه خطوط لوله "استریم جنوبی" است که مسکو در دسامبر سال 2014 میلادی با اشاره به موضع غیرموثر اتحادیه اروپا از ادامه آن دست کشید.

در همان ماه شرکت انرژی "گازپروم" روسیه ساخت خط لوله "ترکیش استریم" را اعلام کرد که کل دریای سیاه از روسیه تا ترکیه را طی خواهد کرد به گفته شرکت گاز پروم ظرفیت سالانه برنامه‌ریزی شده این خط لوله 63 میلیارد مترمکعب گاز است.

قرار است در دسامبر سال 2016 میلادی این خط لوله مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

پسکوف گفت: پوتین و اردوغان هدف از دستیابی به نقل و انتقال 100 میلیارد دلار را در آینده نزدیک تایید کردند.

وی افزود: این دو رئیس جمهور در خصوص همکاری متقابل به ویژه در مسائل اقتصادی و تجاری تبادل نظر کرده و به پویایی مثبت در روابط این دو کشور اشاره کردند.

این مقام روسیه ادامه داد، اردوغان پوتین را در خصوص وضعیت سیاسی در ترکیه و دورنماهای تشکیل دولتی جدید به دنبال انتخابات پارلمانی هفته گذشته مطلع کرد.

انتهای پیام

کد N856151

وبگردی