آفتاب

العبادی: نیروهای داوطلب مردمی، نماینده تمام عراقی‌ها هستند

العبادی: نیروهای داوطلب مردمی، نماینده تمام عراقی‌ها هستند

نخست وزیر عراق ضمن تاکید بر اینکه تنها عراقی‌ها روی خاک این کشور با داعش می‌جنگند، گفت: نیروهای مردمی عراق نماینده یک گروه خاص نیستند بلکه نماینده تمام عراقی‌ها هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المسله، حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق در سخنرانی خود به مناسبت گذشت یک سال از تشکیل نیروهای مردمی داوطلب در جنگ علیه داعش گفت: جنگ‌ ما با دشمنی است که خاکمان را اشغال کرده، به مقدسات ما لطمه می‌زند و مردم بی‌گناه را می کشد پس ما باید همگی از وطن دفاع کنیم.

وی افزود: کسانی که نیروهای مردمی را نماینده قشر شیعه می‌دانند در اشتباهند؛ چرا که نیروهای مردمی فقط نماینده شیعه‌ها نیستند بلکه نماینده تمامی عراقی از جمله عرب، ترکمان، شیعه و سنی هستند. این نیروها بخشی از ساختار امنیتی عراق محسوب می‌شوند و تحت امر رهبران عراق قرار دارند.

العبادی تصریح کرد: ما با زدن برچسب طایفه‌ای به نیروهای مردمی مخالفیم. این نیروها از سوی دولت و به دنبال درخواست مراجع دینی برای کمک به آن‌ها حمایت می‌شوند.

وی بر وجود مشاوران نظامی ایران و مشاوران دیگر از کشورهای عضو ائتلاف ضد داعش در عراق تاکید کرد و گفت: بر روی خاک عراق تنها عراقی‌ها می‌جنگند و این مساله مورد پذیرش تمامی فراکسیون‌های سیاسی، دولت و پارلمان است.

وی افزود: ما از زمان کنونی برای مرحله پس از آزادسازی مناطق اشغال شده توسط داعش برنامه‌ریزی می‌کنیم. ما به نیابت از کسی نمی‌جنگیم اما در جنگ با داعش ما اقدام مهمی را برای دیگران انجام می‌دهیم. دیگران نیز باید قدردان عراقی‌ها باشند.

انتهای پیام

کد N856022

وبگردی