آفتاب

"جولیان آسانژ جمهوری آذربایجان" به سوئیس گریخت

"جولیان آسانژ جمهوری آذربایجان" به سوئیس گریخت

"امین حسین‌اف"، فعال حقوق بشر جمهوری آذربایجان که از ترس جانش از 10 ماه پیش به سفارت سوئیس در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان، پناه برده برد، از این کشور به سوئیس گریخت و وارد شهر برن شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به دلیل ماه‌ها پناه گرفتن در سفارت سوئیس برخی به حسین‌اف لقب "جولیان آسانژ جمهوری آذربایجان" را داده بودند.

حسین‌اف در سفر بازگشت وزیر خارجه سوئیس که برای بازی‌های اروپایی به جمهوری آذربایجان رفته بود، به سوئیس رفته است. شماری از فعالان حقوق بشری و روزنامه‌نگاران نتوانستند همزمان با بازی‌های اروپایی وارد جمهوری آذربایجان بشوند.

سوئیس برای خروج امن امین حسین‌اف با مقام‌های جمهوری آذربایجان مذاکره کرده بود.

به گزارش بی.بی.سی امین حسین‌اف یکی از منتقدان صریح حکومت الهام علی‌اف و موسس نهادی به نام موسسه آزادی و امنیت خبرنگاران جمهوری آذربایجان بود که به ثبت و گزارش موارد فشار و آزار روزنامه‌نگاران می‌پرداخت.

حسین‌اف پس از آن که به فرار مالیاتی متهم شد به سفارت سوئیس در باکو پناه برد، البته تا ماه‌ها کسی از سرنوشت او خبر نداشت.

بسیاری از روزنامه‌نگاران و فعالان جمهوری آذربایجان با اتهامات مشابهی به زندان افتاده‌اند. فعالان حقوق بشری می‌گویند این دست اتهام‌ها "ساختگی"‌اند.

انتهای پیام

کد N855896

وبگردی