آفتاب
رییس سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان:

شاخص اهداء خون در سیستان‌وبلوچستان 28 در هزار است

شاخص اهداء خون در سیستان‌وبلوچستان 28 در هزار است

رئیس سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: شاخص اهداء خون در استان توسط کسانی که در سال دو بار خون اهدا می‌کنند به 50 درصد رسیده است.

سهیلا خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه سیستان وبلوچستان افزود: در سازمان انتقال خون استان سیستان و بلوچستان از بدو تاسیس در سال 1361 تاکنون بالغ بر یک میلیون و 300 هزار اهدا خون انجام شده است.

وی اظهار کرد: اهداء خون از 4500 واحد خونی شروع و در حال حاضر به 72 هزار واحد خون در سال رسیده است.

خسروی در پاسخ به اینکه شاخص اهداء خون در استان سیستان و بلوچستان چقدر است، اظهار کرد: شاخص اهداء خون در استان 28 در هزار است که میانگین کشوری در این رابطه 27 در هزار است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون 50 درصد اهداکنندگان استان اهداکنندگان مستمر هستند که این اهدا کنندگان سالی حداقل دو بار خون اهدا می‌کنند.

خسروی در ادامه اضافه کرد: اهدا کنندگان اکثرا مردها هستند و 93 درصد اهداء خون را انجام می‌دهند و بانوان هفت درصد اهداء خون را در استان به خود اختصاص داده‌اند.

وی یادآور شد: در سال گذشته 120 هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی در سطح مراکز درمانی استان توزیع شده است.

رئیس سازمان انتقال خون استان با بیان مطلب بالا افزود: بین 50 تا 60 درصد این تعداد برای بیماران تالاسمی و اختلالات انعقادی در کل استان مصرف شده و مصرف کننده بعدی ما بخش زنان و زایمان بوده است.

وی تصریح کرد: مصرف خون در استان سیستان و بلوچستان از میانگین مصرف خون کشور بالاتر است.

وی در پایان گفت: اگرچه روز جهانی اهداکنندگان از مناسبت‌های بسیار شایسته است ولی انصافاً حق سپاسگزاری از این عزیزان را ادا نمی‌کند، با این حال فرصت را غنیمت می‌دانیم و به مناسبت فرارسیدن روز جهانی اهداکنندگان خون، از حس انسان دوستی اهداکنندگان عزیز تقدیر و تشکر می‌کنیم و مایلم به همه این عزیزان اعلام کنم که انتقال خون ایران به وجودشان بسیار افتخار می‌کند که دست یاری و مهربانی خود را برای کمک به سوی بیماران و نیازمندان به خون گشوده‌اند و از طرف تمام بیمارانی که به واسطه خون آنان نجات پیدا کردند باید بگوییم " برای نجات جانم" از تو سپاسگزارم.

انتهای پیام

کد N855796

وبگردی