آفتاب
منابع آگاه خبر دادند:

برقراری روابط دیپلماتیک آمریکا و کوبا از اوایل جولای

برقراری روابط دیپلماتیک آمریکا و کوبا از اوایل جولای

منابع آگاه می گویند توافق برای بازگشایی سفارتخانه های دو کشور در واشنگتن و هاوانا و برقراری مجدد روابط دیپلماتیک در اوایل ماه جولای و بعد از ۵ دهه خصومت اعلام می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، منابع آگاه درباره روابط آمریکا و کوبا می گویند دو طرف امیدوارند تا هفته اول ماه آینده به نتیجه گیری درباره برقراری روابط دیپلماتیک بین خود دست یابند و راه را برای سفر جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به هاوانا به منظور شرکت در مراسم افراشتن پرچم این کشور و ارتقای سطح روابط از دفتر حافظ منافع به یک سفارت خانه هموار کنند.

بر این اساس از زمان گشایش در روابط این دو دشمن دوران جنگ سرد، مذاکرات برای برطرف کردن اختلافات بین هاوانا و واشنگتن در جریان بوده اما هنوز برخی مسائل وجود دارد که دو طرف امیدوار به برطرف کردن آن هستند.

این منابع از ذکر تاریخی دقیق برای بازگشایی سفارتخانه های آمریکا و کوبا در پایتخت های یکدیگر خودداری کردند زیرا جان کری همچنان در حال درمان زانوی شکسته خود در روز ۳۱ ماه می است و روز ۳۰ ژوئن نیز ضرب الاجل پایان نگارش متن توافق جامع هسته ای با ایران فرا می رسد.

براساس قوانین آمریکا، دولت باید ۱۵ روز پیش از برقراری روابط دو جانبه با یک کشور دیگر کنگره را از تصمیم خود آگاه کند. به گفته منابع آگاه دولت اوباما به طور رسمی طی دو هفته آینده نمایندگان کنگره را در جریان تصمیم خود برای بازگشایی سفارت این کشور در هاوانا قرار خواهد داد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
[div id='__if72ru4sdfsdfruh7fewui_once']     
کد N855754

وبگردی