آفتاب

وزیر دارایی یونان: از منطقه یورو خارج نخواهیم شد

وزیر دارایی یونان: از منطقه یورو خارج نخواهیم شد

وزیر دارایی یونان در مصاحبه‌ای گفت، اعتقاد دارد شرکای بین‌المللی این کشور اجازه نخواهند داد یونان از منطقه یورو خارج شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مذاکرات بر سر بازپرداخت بدهی‌های یونان پس از آن که نگرانی‌ها درباره قصور این کشور در پرداخت بدهی‌هایش و سقوط بازارهای اروپا در اثر آن افزایش یافت، قرار است ادامه یابد.

مذاکره کنندگان صندوق بین‌المللی پول روز پنجشنبه مذاکرات را در شهر بروکسل به دلیل کمبود پیشرفت ترک کردند هر چند که مقامات آتن تاکید دارند، توافق بازپرداخت بدهی‌های یونان از هر زمان محتمل‌تر است.

یانیس واروفاکیس، وزیر داراری یونان در مصاحبه با شبکه رادیویی بی.بی.سی گفت که مذاکره‌کنندگان با یونان، پیشنهادهای احمقانه‌ای در خصوص کاهش گسترده حقوق‌های بازنشستگی داده‌اند که تنها تاثیرشان بر هم زدن مذاکرات است اما در عین حال تاکید کرد که انتظار ندارد، مناقشه بر سر بدهی های یونان با خروج این کشور از منطقه یورو پایان یابد.

واروفاکیس در پاسخ به این که آیا صندوق بین‌المللی پول و کشورهای منطقه یورو درباره خروج یونان بلوف می زنند گفت: امیدوارم که آنها بلوف زده باشند. علت این که ما آن چه که پیشنهاد شد را امضا نمی کنیم این است که این پیشنهادها نسخه دیگری از پیشنهادهای شکست خورده قبلی هستند.

وی درباره پیشنهاد کاهش حقوق‌های بازنشستگی گفت:‌ این نوع پیشنهادها زمانی که کسی نمی‌خواهد توافقی برقرار شود،‌ مطرح می شوند. این نوع پیشنهاد تنها تاثیرش بر هم زدن معامله است و من فکر می کنم که این موضعی احمقانه در مذاکرات است که ما باید کنار بگذاریم.

انتهای پیام

کد N855665

وبگردی