آفتاب
روحانی/9/:

برای تحقق برخی اهداف،کل حاکمیت باید دست به دست هم دهند

برای تحقق برخی اهداف،کل حاکمیت باید دست به دست هم دهند

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسنا، رییس جمهور در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگار واحد مرکزی خبر مبنی بر اینکه پس از گذر دو سال از شروع فعالیت دولت یازدهم به نظر شما دو وعده‌ای که کاملا از سوی دولت محقق شده است و دو وعده‌ای که کمتر محقق شده چیست، گفت: این را باید شما بگویید اما تلاش‌مان‌ این بوده است که همه وعده‌هایی را که داده‌ایم عملیاتی کنیم.

رییس دولت یازدهم با تاکید بر اینکه در زمینه اقتصادی وعده دادیم شرایط را آرام کنیم و مردم از مشکلات اقتصادی فاصله بگیرند، اظهار کرد: به نظر من دولت طی دو سال گذشته تلاش خود را در این زمینه انجام داده است و دلیل آن آمارهایی است که وجود دارد و همچنین آرامش و ثباتی است که امروز در بازار می‌بینیم.

روحانی با بیان اینکه در سیاست خارجی وعده دولت تعامل سازنده با دنیا بود که به آن عمل کردیم، تصریح کرد: ما دنبال تعامل سازنده با دنیا هستیم البته باید حافظه میان‌مدت‌مان را درست کنیم و یادمان نرود که دو سال پیش چه خبر بوده است.

وی در ادامه اظهار کرد: امروز شاهد حضور هیات‌ها و جمع‌های سرمایه‌گذاری از کشورهای اروپایی‌،‌شرقی و غربی هستیم و روابط‌مان با دنیا و همچنین بسیاری از کشورهای همسایه، به غیر از یکی دو همسایه که تغییر مثبتی که در روابط‌مان نداشته‌ایم، بسیار گسترده و مثبت بوده است.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: دولت تلاش دارد تا به بقیه وعده‌هایش نیز عمل کند و معتقدیم در مورد مسائل سیاسی و فرهنگی نیز شرایط با 22 ماه پیش خیلی فرق می‌کند اما طبیعی است که به همه اهداف‌مان نرسیده‌ایم و حتی ممکن است در پایان 4 سال هم صددرصد اهداف‌مان محقق نشود.

روحانی خاطرنشان کرد: به مردم می‌گویم که دولت همواره در حال تلاش برای تحقق وعده‌هایش است تا آنچه را که وعده داده‌ایم محقق کنیم و این را وظیفه خود می‌دانیم.

رییس دولت یازدهم اظهار کرد: البته باید بدانیم برای تحقق برخی اهداف و امور کل حاکمیت باید دست به دست هم دهند چون دولت به تنهایی قادر نیست یعنی باید مجلس، قوه قضاییه و دولت همه با هم باشند و البته در برخی موارد نیز غیر از قوای سه گانه همه جامعه باید با یکدیگر همراهی کنند و من معتقدم دولت به سهم خود تلاش‌های لازم را انجام داده است. در برخی زمینه‌ها موفقیتش بالا بوده و در برخی موارد موفقیت کمتری داشته اما تلاش ما این است که همه وعده‌هایمان را محقق کنیم.

ادامه دارد

کد N855608

وبگردی