آفتاب
روحانی/7/:

معنای کاهش نرخ رشد تورم به مفهوم ارزانی نیست/امسال سال سختی خواهد بود

معنای کاهش نرخ رشد تورم به مفهوم ارزانی نیست/امسال سال سختی خواهد بود

به گزارش خبرنگار ایسنا، روحانی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار جهان اقتصاد در مورد میزان تحقق اهداف سیاست های کلی اصل 44 و آمارهای اقتصادی اعلام شده از سوی دولت و تاثیر آن بر روی بورس و زندگی مردم گفت:‌ اجرای سیاست های اصل 44 بسیار مهم است و رهبری از آن با عنوان انقلاب اقتصادی یاد کردند.

رئیس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه متاسفانه در اجرای سیاست های کل اصل 44 دقت لازم نشده است، خاطر نشان کرد: در سفرهای استانی بسیاری از مسئولین استان متذکر می شدند که خیلی از واگذاری‌ها در چارچوب قانون نبوده است.

روحانی با اشاره به اینکه اساس سیاست‌های کلی اصل 44 این بود که مدیریت را در اقتصاد به بخش غیر دولتی بدهیم، تصریح کرد: متاسفانه نهادهایی که نمی شود گفت خصوصی هستند یا دولتی و معروف به خصولتی شده‌اند، در اصل 44 نگذاشته‌اند همه اهداف مورد نظر اجرا شود پس تلاش دولت این است که سیاست های کلی اصل 44 به خوبی اجرا شود و در چارچوب قانون تخلفی اتفاق نیفتد.

وی با بیان اینکه دولت در ارائه آمار از سوی بانک مرکزی و مرکز آمار دخالتی ندارد و عملکرد آن‌ها مستقل است، افزود:‌ دولت نه سفارشی به این مراکز می دهد و نه دخالتی در کار آن‌ها دارد بلکه بانک مرکزی و مرکز آمار طبق مقررات کارشان را انجام می‌دهند.

رئیس دولت یازدهم با بیان اینکه طبق قانون، آمار مرکز آمار معیار است، گفت: البته آمار بانک مرکزی هم مورد توجه بسیاری از صاحب‌نظران است.

روحانی با بیان اینکه وقتی گفته می‌شود نرخ رشد تورم کاهش یافته است یعنی ماشینی که با سرعت 40 کیلومتر در حرکت بوده است به سرعت 15 کیلومتر رسیده است و این به معنای ایستادن و یا دنده عقب گرفتن آن ماشین نیست،توضیح داد: معنای کاهش نرخ رشد تورم به مفهوم ارزانی نیست و البته در دنیا نیز تورم صفر نداریم و اگر هم باشد خوب نیست چون تورم باید معتدل باشد و ما حتما باید به یک تورم یک رقمی برسیم.

رئیس جمهور در رابطه با اثر حرکت های اقتصادی در بازار سرمایه و مشاهده سریع نتایج آن گفت: دولت دخالت مستقیم در بازار سرمایه ندارد بلکه بر بازار نظارت می‌کند و می خواهد که شفافیت وجود داشته باشد. بنابراین دولت از بازار سرمایه حمایت می‌کند اما به نتایج و آثار اقدامات در بازار سرمایه باید به صورت بلند مدت نگاه کنیم.

روحانی به بیان اینکه اساس بازار سرمایه به رونق اقتصادی وابسته است، خاطر نشان کرد: هر چه رونق اقتصادی ایجاد کنیم بازار سرمایه دارای رونق خواهد بود و در بلند مدت مسیر بازار سرمایه را مثبت می‌بینم. پس امید است در مسیر رونق بتوانیم امسال حرکت‌هایی که مورد انتظار مردم است ایجاد کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه امسال سال سختی برای‌مان خواهد بود،گفت:‌ درآمدهای نفتی کاهش داشته است بنابراین مقداری سختی داریم اما در عین حال مسیر را ان‌شاء‌ الله ادامه خواهیم داد.

ادامه دارد...

کد N855597

وبگردی