آفتاب

مجارستان ایجاد موانع مرزی با صربستان را بررسی می‌کند

مجارستان ایجاد موانع مرزی با صربستان را بررسی می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان گفت، دولت تمامی گزینه‌ها شامل ایجاد موانع فیزیکی در مرز جنوبی با صربستان برای ریشه‌کنی ورود موج عظیم مهاجران را بررسی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان گفت که مهاجرت خطرناک است و دولت هفته آینده در این باره با وزیر کشور به بحث می‌نشیند.

مجارستان در سال جاری میلادی میزبان بیش از 50 هزار پناهجو بوده در حالی که در 2014 این تعداد 43 هزار تن و در 2012، 2157 تن بوده است. حدود 70 درصد از آوارگان به مجارستان هم‌اکنون از افغانستان، سوریه یا عراق هستند.

نخست‌وزیر مجارستان گفته که دولت‌های صربستان و مجارستان در اوایل ژوئیه 2015 درباره مهاجرت به مذاکره می‌نشینند.

وی به رادیو دولتی مجارستان گفت: فکر نمی‌کنم که دولت صربستان حق داشته باشد تا برای ما مهاجرت بفرستد فکر می‌کنم که جلوی آنها را باید از همان صربستان گرفت.

نخست‌وزیر مجارستان ادامه داد، اتحادیه اروپا باید به تامین مالی تسهیلات خارج از مرزهایی بپردازد که مهاجران تمایل دارند تا از طریق آنها به اروپا بیایند. باید این مشکل خارج از اتحادیه اروپا حل شود.

این در حالی است که گروه‌های حقوق بشری، دولت مجارستان را به خاطر کمپین ضدمهاجرت مورد انتقاد قرار داده‌اند. دولت بوداپست مهاجرت و تروریسم را به هم مرتبط می‌داند و از مردم خواسته تا به جای مهاجرت از خانواده‌های مجارستانی حمایت کنند.

هماهنگ‌کننده برنامه مهاجرت کمیته هلینسکی مجارستان گفت: بیلبوردهای ضدمهاجرت دولت مجارستان بخشی از کمپین انزجاری با هدف سوق دادن مردم کشور علیه مهاجرت و ارعاب و تهدید ده‌ها هزار خارجی ساکن در مجارستان است.

اوربان گفت که این بیلبوردها با پیام‌هایی نظیر «اگر به مجارستان بیایید، به شما شغلی داده نمی‌شود» به فضای مقابله با قاچاقچیان انسان و مهاجران اقتصادی نصب شده است.

انتهای پیام

کد N855238

وبگردی