آفتاب

سکوت بوش به نفع اوباما در رابطه با ایران

سکوت بوش به نفع اوباما در رابطه با ایران

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در گفت‌و‌گو با یک روزنامه‌ صهیونیستی گفت که هر صحبتی از سوی وی می‌تواند موجب تضعیف اوباما شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جورج دبلیو بوش، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه‌ صهیونیستی اسراییل هایوم از اظهار نظر درباره‌ ایران سرباز زد و گفت: هر صحبتی که داشته باشیم ممکن است به عنوان تضعیف تصمیمات رئیس‌جمهور اوباما تلقی شود.

بوش در پاسخ به این سوال که از نظر وی چه اقدامی در قبال ایران باید به کار گرفته شود، بیان کرد: این یک موضوع بسیار حساس است که من نمی‌خواهم درباره‌ آن اظهار نظر کنم. هر نظری که بدهم ممکن است به عنوان تضعیف تصمیمات باراک اوباما برداشت شود. بنابراین ترجیح می‌دهم بگذارم این مساله باقی بماند.

روزنامه اسراییل هایوم در این گفت‌وگو به کتاب این رئیس‌جمهور پیشین آمریکا اشاره کرد که در آن گفته بود سه گزینه برای مواجهه با ایران دارد: یک توافق، دیپلماسی تهاجمی یا حمله.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا ایران قابل اعتماد است؟ گفت: این قضاوتی است که مردم باید انجام دهند هر رئیس جمهور، نخست وزیر و هر فردی باید قضاوت کند آیا زمانی که فردی حرفی می‌زند ، منظورش همان است؟ آیا آنها به حرفی که می‌زنند باور دارند؟

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا همچنین درباره‌ توافق هسته‌ای احتمالی با ایران گفت که رئیس‌جمهور باید بهترین تصمیمی را که می‌تواند در این باره اتخاذ کند.

انتهای پیام

کد N855194

وبگردی