آفتاب
آصفری درگفت‌وگو با ایسنا:

ایران برای رسیدن به توافق، حاضر به خروج از خطوط قرمزش نیست

ایران برای رسیدن به توافق، حاضر به خروج از خطوط قرمزش نیست

یک عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس تاکید کرد که جمهوری اسلامی برای رسیدن به توافق حاضر به پایین آمدن از چارچوب‌های مبتنی بر عزت‌بندی‌اش نیست.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد که کارشکنی جمهوری‌خواهان، لابی صهیونیست و کشورهای عربی در کند شدن مذاکرات بی‌اثر نیست.

وی افزود: جمهوری اسلامی حاضر نیست برای رسیدن به توافقات از چارچوب عزت‌مندی نظام خارج شده و عزت را زیر پای گذارد چرا که حفظ عزت از همه چیز برای ما واجب‌تر است.

آصفری معتقد است که به دلیل برخی رفتارها، توقعات طرف مقابل بالاتر رفته و این رویه باعث شده تا آنها به خود جرات دهند که پای‌شان را از گلیم خود بیشتر دراز کرده و به دنبال عبور از خطوط قرمز ما باشند که قطعا این مورد پذیرش جمهوری اسلامی نیست.

این عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس یادآور شد: تاریخ همواره ثابت کرده که غربی‌ها زیاده‌خواه هستند پس نباید در مقابل زیاده‌خواهی آنها کوتاه بیاییم در غیر این صورت توقعات آنها افزایش پیدا خواهد کرد.

آصفری تاکید کرد: باید محکم در برابر غربی‌ها ایستاد و اجازه نداد در راه رسیدن به توافق، آنها وارد خطوط قرمز ما شوند و خدای نکرده عزت ملت ایران را زیر سوال ببرند.

وی در پایان با بیان این که کارشکنی جمهوری‌خواهان، لابی صهیونیست و کشورهای عربی در کند شدن مذاکرات بی‌اثر نیست، گفت:‌غربی‌ها به توافق بیشتر از ما نیاز دارند بنابراین تلاش می‌کنند که از تمامی ترفندها برای گرفتن امتیاز از ما بهره گیرند که در این زمینه تیم مذاکره کننده باید هوشیار باشد.

انتهای پیام

کد N854958

وبگردی