آفتاب
یک فعال دانشجویی:

باید احترام پیشگامان عرصه سیاسی و دیپلماسی حفظ شود

باید احترام پیشگامان عرصه سیاسی و دیپلماسی حفظ شود

یک فعال دانشجویی گفت: همه باید به فکر منافع ملی باشند و نباید در زمان مذاکرات چندصدایی از کشور شنیده شود.

یک فعال دانشجویی گفت: همه باید به فکر منافع ملی باشند و نباید در زمان مذاکرات چندصدایی از کشور شنیده شود.

مهدی فرنیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: باید احترام افراد و پیشگامان عرصه سیاسی و دیپلماسی حفظ شود. اگر اتفاقاتی مبنی بر بی‌اخلاقی شکل می‌گیرد و یا گروهی سعی می‌کنند با ایجاد فضای سیاسی و استفاده از رسانه‌ها علیه تیم مذاکره کننده عمل کنند، در واقع سعی می‌کنند تا از این فضا کارکردی به نفع خود ایجاد کنند.

وی ادامه داد: فصل‌الخطاب تمام امور در کشور رهبری است و باید به فرمایشات ایشان به ویژه صحبت‌های اخیر ایشان مبنی بر داشتن حسن ظن تمکین کنیم.

این فعال دانشجویی ادامه داد: طیف دلواپسان هم در جریان هستند که بزرگان نظام تمام جزئیات مذاکرات را می‌دانند. شاید اگر امسال سال انتخابات مجلس نبود تا این حد شاهد مخالفت‌ با مذاکره‌کنندگان نبودیم. باز هم تأکید می‌کنم که مذاکرات هسته‌ای بحثی فنی است و باید توسط کارشناسان حل و فصل شود.

وی با بیان این‌که تصمیم‌گیری‌های سیاست داخلی بر نتیجه‌ی مذاکرات خارجی تاثیر می گذارد، گفت: در هر مذاکره‌ای تمام تصمیم‌گیری‌های داخل نظام بر مبنای اجماع نخبگان آن نظام است. این اتفاق مشخصه یک نظام دموکرات است. در این فضا آن حکومت و نظام می‌تواند ساختار خود را در اجتماع داخلی و خارجی دارای مشروعیت بداند. وقتی بی‌اخلاقی‌هایی اینچنینی صورت می‌گیرد که وزیر امور خارجه نظام مورد بی‌حرمتی قرار بگیرد مسلماً تأثیر بسیار بدی بر رویکرد جامعه جهانی با آن نظام خواهد گذاشت.

این فعال سیاسی یادآور شد: اگر نگاه اصولگرایان بر منافع ملی کشور باشد قاعدتاً نباید بر شکاف و اختلاف دامن بزنند. نهادهای تصمیم‌ساز حتماً باید یکرنگ و یکصدا باشند.

انتهای پیام

کد N854626

وبگردی