آفتاب

تعویق یک روزه مذاکرات صلح یمن

تعویق یک روزه مذاکرات صلح یمن

سازمان ملل اعلام کرد مذاکرات صلح یمن که قرار بود فردا (یکشنبه) میان طرف‌های درگیر یمنی در ژنو برگزار شود به روز دوشنبه موکول شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد که این سازمان تصیمم گرفته تا مذاکرات صلح یمن را به منظور رسیدن همه هیات‌های دعوت شده برای حضور در این کنفرانس یک روز به تاخیر بیندازد.

این سازمان در بیانیه خود اعلام کرد که مذاکرات صلح یمن از فردا (یکشنبه) به پس فردا (دوشنبه) موکول می‌شود.

سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که مذاکرات دو جانبه‌ای در ژنو با طرف‌های درگیر یمن جهت نزدیک کردن دیدگاه‌های طرفین با هدف گردآوردن همه گروه‌ها بر سر یک میز برای مذاکره صورت خواهد گرفت.

در بیانیه‌ای که روز جمعه صادر شد سازمان ملل اعلام کرد که مذاکرات سه روز به طول مینجامد و بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل و اسماعیل ولد شیخ احمد، فرستاده سازمان ملل در یمن عصر دوشنبه مذاکرات را آغاز خواهند کرد.

طرف‌های درگیر یمنی تحت نظارت سازمان ملل و برای اولین بار از آغاز حملات هوایی ائتلاف عربی به رهبری عربستان به مردم یمن مذاکراتی را آغاز خواهند کرد.

فرستاده سازمان ملل پیشتر در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که مذاکرات صلح یمن ممکن است به جنگ این کشور و دو دستگی‌ها در یمن پایان دهند.

انتهای پیام

کد N854625

وبگردی