آفتاب
امام جمعه اراک:

مذاکره‌کنندگان در برابر انتظارات نابجای طرف مقابل هشیار باشند

مذاکره‌کنندگان در برابر انتظارات نابجای طرف مقابل هشیار باشند

امام جمعه اراک تهدید آل سعود علیه ایران را تقلیدی از آمریکا و ادعایی مضحک دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های امروز نماز جمعه اراک افزود: آل سعود در برابر ملت بی‌دفاع یمن قدرتی ندارد چه رسد به ملت بزرگ ایران که با توکل به خداوند به قدرت مطلوبی در سطح منطقه دست یافته است.

وی اضافه کرد: جای تعجب است که آل سعود جرأت کرده ملت ایران را تهدید کند.

دری نجف آبادی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: این مذاکرات در چارچوب سیاست‍‌های نظام و خطوطی که مقام معظم رهبری تعیین کرده‌اند در حال پیگیری است و تیم مذاکره‌کننده باید در همه حال حقوق ملت ایران را مورد توجه جدی قرار دهد.

وی بر لزوم هشیاری تیم مذاکره‌کننده در برابر انتظارات نابجای طرف مقابل، فشارهای جانبی، تحریم‌ها و توطئه‌های آل سعود، آمریکا و اسرائیل تاکید کرد.

دری نجف آبادی همچنین به 23 خرداد سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و افزود: فرهنگ یکی از مهمترین موضوعات در جامعه بوده و پرداختن به آن باید در اولویت قرار بگیرد.

وی با تاکید براینکه پرداختن به فرهنگ به معنای ترویج اخلاق‌مداری، خیرخواهی و همیاری است، افزود: جامعه همواره به این ارزش‌ها نیازمند است.

دری نجف آبادی جامعه سالم را جامعه‌ای دانست که بر اساس معنویت و اخلاق اداره می شود و اظهار کرد: انقلاب فرهنگی با تکیه بر قرآن و تقوا به اهداف خود دست می یابد.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: مسئولان نباید اجازه دهند که عده ای برای به دست آوردن رأی مردم، آنها را به بیراهه کشانده و بی بندو باری را در جامعه ترویج دهند.

دری نجف آبادی در ادامه به 28 خرداد روز جهاد کشاورزی نیز اشاره کرد و افزود: کشاورزی در اقتصاد ایران یک امر اساسی است و استان مرکزی نیز علیرغم اینکه چهارمین استان صنعتی کشور محسوب می شود، دارای ظرفیت های بسیار در حوزه کشاورزی است.

وی توسعه کشاورزی را امری ضروری تلقی کرد و افزود: امید است دولت با توجه به این مهم، در راستای خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی گام برداشته و زمینه را برای تحقق این مهم مهیا کند.

دری نجف آبادی صادرات محصولاتی همچون انار و گل و گیاه به دیگر استان ها و دیگر کشورها را از توانمندی های استان مرکزی عنوان کرد و افزود: رونق هرچه بیشتر کشاورزی به رونق اقتصاد کشور و رفع بسیاری از معضلات و مشکلات خواهد انجامید.

وی به ۲۶ خرداد سالروز شهادت تیرباران شهیدان امانی، نیک نژاد، بخارایی و صفار هرندی از اعضای هیات موتلفه اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: نام این شهدای بزرگوار زنده ماند اما نامی از منافقان کوردلی که آنها را به شهادت رساندند و اثری از تلاش بیهوده آنها برای از بین بردن چنین جریان‌هایی باقی نماند.

دری نجف آبادی به مسمومیت زائران غیرایرانی در مشهد مقدس اشاره کرد و افزود: مسئولان باید بیشتر به این مسائل توجه کرده و بهانه به دست دشمن ندهند.

وی همچنین در خطبه های امروز نماز جمعه اراک بر لزوم کسب آمادگی برای ورود به ماه مبارک رمضان نیز تاکید کرد و افزود: مردم باید از روزه خواری در ملاء عام اجتناب کنند و نیروی انتظامی نیز باید در این خصوص اقدامات جدی را دستور کار قرار دهد.

دری نجف آبادی ماه رمضان را فرصتی برای تهذیب نفس برشمرد و افزود: باید از این ضیافت الهی بهره برده و با تزکیه نفس به معرفت و انسانیت واقعی دست پیدا کنیم.

انتهای پیام

کد N854363

وبگردی