آفتاب
با ادعای مقابله با تکفیری ها؛

آمریکا موشک ضد تانک به ارتش لبنان می دهد

آمریکا موشک ضد تانک به ارتش لبنان می دهد

مقامات لبنانی و آمریکایی روز چهارشنبه در مراسم تحویل ۲۰۰ تیر موشک ضد تانک به ارتش لبنان بحث و تبادل نظر کردند.

خبرگزاری مهر-گروه سیاست: در قالب کمک های نظامی عربستان برای بازسازی ارتش لبنان، ایالات متحده آمریکا ۲۰۰ تیر موشک ضد تانک TOW-II با ارزشی بیش از ۱۰ میلیون دلار را به ارتش این کشور تحویل داد. سفیر آمریکا در لبنان مقابله با گروه های تکفیری و تروریستی را یکی از اهداف دولت متبوعش از این قرارداد بیان کرد و ادعا کرد که ارتش تنها محافظ مرزها و قلمرو لبنان است. دیوید هیل با بیان اینکه تا امروز ایالات متحده بیش از ۸۲ میلیون دلار به تجهیز ارتش لبنان کمک کرده، افزود: این تعهد ما بلند مدت بوده و تا پایان نابودی گروه های تندرو و القاعده ادامه خواهد داشت.

بر اساس برنامه کمک های مالی عربستان برای تجهیز ارتش لبنان بیش از ۳ میلیارد دلار برای تجهیز ارتش این کشور اختصاص یافته که ظرف مدت چهارسال تکمیل خواهد شد و شامل خودرو های زره پوش و پشتیبانی، کشتی های جنگی همراه با طیف وسیعی از آموزش ها و نظارت ها خواهد بود.

موشک TOW یک موشک هدایت شونده ضد تانک است که مدل اولیه آن در دهه ۶۰ میلادی طراحی و ساخته شد و مدل های پیشرفته تر آن تا به امروز در خدمت ارتش های دنیا قرار دارد. این موشک علاوه بر قابلیت ضد زره بودن، ضد اهداف پرنده نیز می باشد و در زمره پر تیراژ ترین موشک ها در دنیا قرار دارد.

در ماه گذشته میلادی نیز ارتش لبنان تعدادی موشک ضد تانک و خودرو زرهی را تحویل گرفته بود.

تجاور بین المللی به سوریه و حضور گروه های تروریستی نظیر داعش و جبهه النصره در این کشور موجب سر ریز شدن تکفیری ها به کشورهای همسایه مانند لبنان شده است که مشکلات امنیتی فراوانی را برای لبنانی ها به خصوص در مناطق مرزی به وجود آورده است. اما در این میان بیشترین مقابله و درگیری با تروریست ها جهت برقراری امنیت داخلی لبنان، از سوی نیزوهای حزب الله صورت گرفته است و در این مسیر شهدای زیادی را تقدیم کرده اند.

کمک های آمریکا به ارتش لبنان برای مقابله با تکفیری ها در حالی در چند روز اخیر به این کشور رسیده است که رزمندگان حزب الله عملیات های گسترده ای را به منظور پاکسازی مناطق مرزی سوریه و لبنان از لوث داعشی ها، در چند هفته گذشته اجرا کرده اند. 

کد N854098

وبگردی