آفتاب

سفر نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل به کی‌یف

سفر نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل به کی‌یف

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد که به کی‌یف سفر کرده است، با نخست‌وزیر اوکراین دیدار کرد؛ دیداری که محوریت آن گفت‌وگو درباره اقدامات بیشتر سازمان ملل در قبال بحران در شرق اوکراین بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سامانتا پاور، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در جریان سفرش به کی‌یف با آرسنی یاتسنیوک، نخست‌وزیر اوکراین دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سفر پاور به کی‌یف با هدف رایزنی با مقام‌های ارشد دولت اوکراین و نمایندگان سازمان امنیت و همکاری اروپا صورت گرفته است. براساس بیانیه‌ای که از سوی دولت اوکراین صادر شد، در جریان دیدار پاور و یاتسنیوک، طرفین در مورد شرق اوکراین گفت‌وگو داشتند. اجرای توافق‌های صورت گرفته در مینسک از جمله اصلی‌ترین محورهای دیدار نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد با نخست‌وزیر اوکراین اعلام شده است.

دو طرف همچنین درباره اقدام‌های بیشتری که سازمان ملل متحد می‌تواند در راستای بازگرداندن ثبات به منطقه انجام دهد به رایزنی پرداختند. در همین حال پاور گفت که انتخابات پارلمانی اکتبر 2014 اوکراین شفاف‌ترین انتخابات در تاریخ این کشور به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: در اکتبر 2014 اوکراین آزادترین و شفاف‌ترین انتخابات خود را برگزار کرد و این انتخابات به اوکراینی‌ها اجازه داد مقام‌های کشور خود را انتخاب کنند.

انتهای پیام

کد N853967

وبگردی