آفتاب
صادق عبداللهی در گفتگو با مهر:

«طنز و ترانه» با اخبار موزیکال می‌آید/ مردم را می‌خندانیم

«طنز و ترانه» با اخبار موزیکال می‌آید/ مردم را می‌خندانیم

نویسنده برنامه «طنز و ترانه» از اضافه شدن اخبار موزیکال به این برنامه رادیو صبا سخن گفت و بیان کرد این برنامه هر روز از ایده هایی نوتر و خلاقانه تر بهره می گیرد.

صادق عبداللهی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه «طنز و ترانه» که آن را در رادیو صبا اجرا می کند، گفت: این برنامه در سه روز از هفته روزهای زوج ساعت ۱۰ صبح روی آنتن می رود و سعی داریم در آن با ترکیب نمایش های کوتاه و ترانه هایی که مردم دوست دارند آنها را شادمان کنیم.

وی ادامه داد: در این برنامه نمایش های کوتاهی که شبیه لطیفه است اجرا می شود و این لطایف گاهی نکته ای را هم در بر دارند. 

عبداللهی که در طنزنویسی سابقه دارد درباره این برنامه توضیح داد: من سردبیر این برنامه هستم و خودم به عنوان گوینده در آن اجرا دارم و جز من چند هنرپیشه هم هستند که نمایش ها را بازی می کنند. 

وی درباره لطیفه های برنامه های طنز که بعضا از شبکه های مجازی گرفته می شوند، عنوان کرد: خود من در برنامه «طنز و ترانه» لطیفه ها را می نویسم و از لطیفه های موجود استفاده نمی کنم. شاید بخشی از این مساله به سخت بودن طنزنویسی برمی گردد و اینکه امروزه همه مردم ما خلاق و طنزنویس هستند به همین دلیل گاهی لطیفه ها تکراری می شوند و دیگر نمی توان به راحتی شنونده ها را خنداند. درواقع خندان مردم سخت تر شده است.

این طنزنویس ادامه داد: البته ما اصراری نداریم که لطیفه هایمان لزوما خنده دار باشند اما حداقل نکته ای را در آنها بیان می کنیم. همچنین سعی می کنم از خلاقیت ها و تازگی هایی در کارم استفاده کنم. به طور مثال ما در چند برنامه سعی کردیم مدل هایی از خنداندن را تعریف کنیم. خنده ای شبیه دیگ زودپز و یا خنده ای شبیه کسی که از پله به پایین می آید و یا خنده هایی که فرد از شدت خنده می گرید. در نهایت سعی می کنیم با بضاعتی که داریم مردم را به سمت خندیدن سوق دهیم. 

این شاعر و طنزپرداز بیان کرد: رادیو یعنی صدا و ما تلاش می کنیم در یک لحظه که مخاطب صدای برنامه را می شنود از آن برنامه تاثیر بگیرد. حالا این تاثیر گاهی زودگذر است و گاهی عمیق. به طور مثال این روزها کمتر جوانی در اتوبوس و یا مترو برای یک فرد میانسال بلند می شود و ما سعی می کنیم با طنزهای انتقادی این رفتارهای کوچک را برجسته کنیم. 

وی در پایان درباره تغییرات این برنامه با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان گفت: فضای برنامه در این ایام کمی سنگین تر می شود. همچنین به زودی آیتمی خواهیم داشت که در آن اخبار موزیکال را به برنامه اضافه می کنیم و اخبار را با زبان و اجرایی موزیکال برای مخاطب می خوانیم.

کد N853951

وبگردی