آفتاب

تاکید لاوروف بر اهمیت گسترش روابط روسیه با جهان اسلام

تاکید لاوروف بر اهمیت گسترش روابط روسیه با جهان اسلام

وزیر امور خارجه روسیه بر اهمیت روابط کشورش با جهان اسلام و ضرورت تقویت و گسترش این روابط در زمینه های مختلف در سایه تهدیدات از جانب گروه های افراطی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «سرگئی لاوروف» درافتتاحیه نشست ها و فعالیت های گروه «روسیه و جهان اسلام-نگاهی استراتژیک» در مسکو گفت: روسیه به خاطر حضور بیش از 25 میلیون مسلمان در این کشور، همانند کشورهای اسلامی به مبارزه با تروریسم اهتمام می ورزد.

لاوروف با قرائت پیام خوش آمدگویی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بر حمایت از فعالیت های این گروه تاکید کرد وگفت: مسکو آماده اجرای تصمیمات و ایده های مطرح شده در این نشست هاست. وزیر امور خارجه روسیه بر اهمیت روابط میان کشورش و جهان اسلام و ضرورت تقویت و گسترش این روابط در زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در سایه تهدیدات علیه کشورهای اسلامی از جانب گروه های افراطی تاکید کرد.

در همین راستا ایاد مدنی رئیس سازمان همکاری اسلامی از رئیس جمهوری و دولت روسیه به خاطر شروع مجدد فعالیت های این گروه به ویژه در سایه چالش های خطرناکی که امنیت و صلح جهانی را تهدید می کند، قدردانی و ابراز امیداواری کرد که شرکت کنندگان در این نشست ها ساز و کارهای جدیدی را برای مبارزه با افراطی گری و تروریسم ارائه دهند.

گفتنی است روسیه از امروز میزبان نشست های گروه «روسیه و جهان اسلام-نگاهی استراتژیک» است، این نشست های دو روزه با مشارکت دولت روسیه و نمایندگانی از کشورهای عربی و اسلامی از جمله الجزایر، افغانستان، مصر، بنگلادش، آلبانی، اندونزی، عراق، قزاقستان، قطر، قرقیزستان و ترکیه برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 
[div id='__if72ru4sdfsdfruh7fewui_once']     
کد N853795

وبگردی