آفتاب

ابراز نگرانی چین از وخامت اوضاع در یمن

ابراز نگرانی چین از وخامت اوضاع در یمن

چین بار دیگر ضمن ابراز نگرانی نسبت به وخامت اوضاع در یمن به خاطر تداوم حملات، بر حمایت کامل پکن از تلاش های سازمان ملل برای دستیابی به راه حل سیاسی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سبأ نت، وزارت امور خارجه چین اعلام کرد، «تیان چی» سفیر این کشور در صنعا طی تماسی تلفنی با اسماعیل ولد الشیخ فرستاده ویژه سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی نسبت به وخامت اوضاع انسانی در یمن بر حمایت پکن از تلاش های این سازمان ملل جهت یافتن راه حل سیاسی برای بحران یمن تاکید کرد.

سفیر چین در گفتگو با فرستاده سازمان ملل به یمن، ابراز امیدواری کرده است که طرف های درگیر در یمن در کوتاهترین زمان درگیری ها را متوقف کرده و به دنبال بهبود وضع انسانی در این کشور و دستیابی به راه حل سیاسی مورد قبول تمام طرف ها باشند. وی همچنین نسبت به تلاش های مشترک جامعه بین الملل برای یافتن راه حل سیاسی و کمک برای برقراری ثبات مجدد در یمن، ابراز امیدواری کرد.

گفتنی است بیش از دو ماه است که ائتلاف تحت رهبری عربستان مناطق مختلف یمن را تحت حملات هوایی، موشکی و توپخانه ای خود قرار داده است. طی این مدت عربستان مانع از ورود هر گونه کمک های انسانی به مردم جنگ زده یمن شده و با وجود اینکه حملات هوایی به این کشور را رهبری می کند مدعی است که کمک های انسانی را به دست مردم یمن می رساند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 
[div id='__if72ru4sdfsdfruh7fewui_once']     
کد N853762

وبگردی