آفتاب

استقبال عدم تعهد از همکاری‌های ایران با آژانس در نشست خرداد 94 شورای حکام

استقبال عدم تعهد از همکاری‌های ایران با آژانس در نشست خرداد 94 شورای حکام

بیانیه جنبش عدم تعهد در حمایت از برنامه صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی در نشست خرداد ماه 1394 شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی توسط رضا نجفی، سفیر و نماینده دائم کشورمان در وین که ریاست گروه جنبش عدم تعهد در وین را بر عهده دارد قرائت شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در این بیانیه جنبش عدم تعهد از اقدامات عملی ایران پیرو سند توافق شده بین جمهوری اسلامی ایران و آژانس موسوم به "چهار چوب برای همکاری" و نیز از همکاری مستمر ایران و آژانس استقبال نموده و تبادل نظر سازنده انجام شده در ملاقات‌های اخیر ایران و آژانس در تهران را با علاقه مورد توجه قرار داده است.

کشورهای عضو جنبش تعهد تصریح نموده‌اند که انتخاب‌ها و تصمیمات کشورها، از جمله تصمیمات جمهوری اسلامی ایران، در زمینه استفاده‌های صلح آمیز از فن آوری هسته‌ای و سیاست‌های چرخه سوخت می باید محترم شمرده شوند.

جنبش عدم تعهد از بیانیه مشترک مورخ 2 آوریل 2015 وزیر خارجه کشورمان و نماینده عالی اتحادیه اروپا در لوزان (سوئیس) در مورد پارامترهای کلیدی یک برنامه جامع اقدام مشترک استقبال نموده و از دیپلماسی و گفتگو به عنوان تنها راه برای حل بلند مدت موضوع هسته ای ایران یاد کرده است.

جنبش عدم تعهد در این بیانیه همچنین مصونیت فعالیت‌های هسته ای صلح آمیز را مورد تایید مجدد قرار داده و تاکید نموده هر گونه حمله یا تهدید به حمله بر علیه تاسیسات هسته ای صلح آمیز اعم از در حال فعالیت یا در حال ساخت، بشریت و محیط زیست را در معرض خطر جدی قرار داده و نقض عمده حقوق بین الملل، اصول و اهداف منشور ملل متحد و مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی محسوب می شود. جنبش عدم تعهد همچنین نیاز به تدوین سند مذاکراتی چند جانبه جامع برای اعلام ممنوعیت حملات یا تهدید به حملات بر تاسیسات هسته ای مختص استفاده‌های صلح آمیز از انرژی هسته‌ای را تصدیق کرده است.

انتهای پیام

کد N853659

وبگردی