آفتاب
نماینده ولی فقیه در استان لرستان:

قدرت در دین برای رشد و تعالی و رساندن انسان‌ها به کمال است

قدرت در دین برای رشد و تعالی و رساندن انسان‌ها به کمال است

نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت:‌ امروز انقلاب اسلامی تمام قدرتهای مادی جهان را به هم ریخته است و یک قدرت جهانی به نام دین داریم که زمینه‌ساز ظهور امام عصر عج‌الله می‌شود .

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین میرعمادی صبح امروز در اولین همایش نقش مدیریت انقلاب اسلامی در هندسه قدرت جهانی که به همت بسیج دانشجویی در دانشگاه پیام نور برگزار شد با بیان این که آن چیزی که این کنفرانس را متفاوت می‌کند جوان بودن آن است، اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب یک قدرتی به وجود آمد که هندسه قدرت جهانی را تغییر داد و آن نقش‌آفرینی دین است. در سخنان خود می‌خواهم به پنج بخش اصلی اشاره کنم بخش اول جایگاه قدرت و نظام سیاسی جهان اسلام است. آیات فراوانی را در این رابطه داریم که یکی از آن آیات آیه 25 سوره حدید است. این آیه ترسیمی از فلسفه حکومت اسلامی وچهار عنصر اصلی دارد. عنصر اول، قانون، عنصر دوم حاکم و رهبری جامعه، عنصر سوم قدرت و عنصر چهارم هدف است که اینها اساس حکومتی دینی است و رهبران و پیامبران به عنوان حاکمان و مجریان دین هستند. محور دوم یعنی قانون معیار سنجش افکار و اعمال است و مساله قدرت برای اجرای عدالت است. قدرت برای برداشتن موانع و تحقق اهداف است.

وی تصریح کرد: قدرت برای رشد و تعالی تا رساندن انسان‌ها به کمال است از این رو رهبران الهی معمولا اول از طریق منطق عقل، کتاب و میزان انسان‌ها را دعوت می‌کردند و وقتی مستکبران بر سر راه هدایت مردم و حقانیت دین مانعی ایجاد می‌کردند انبیا از راه قدرت وارد می‌شدند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در ادامه با اشاره به محور دوم صحبتهای خود گفت: اسلام دین جهانی است و طبیعتا به دنبال قدرت جهانی است و جهانی بودن دین اسلام یک ضرورت است و در این رابطه آیات فراوانی را داریم، خداوند پیامبران را فرستاد تا فقط یک دین در جهان حاکم شود. در فرهنگ اسلامی افراد ضعیف موجب مزمت هستند و خداوند مومن قوی را دوست دارد. اسلام اگر قدرت می‌خواهد برای ترویج دین است، قدرت جهانی برای مقابله با زورگویان ظالم است و برای از بین بردن سردمداران فساد و تباهی.

میرعمادی افزود: بعد از رحلت پیامبر قدرت اسلام ضعیف شد و پس از آن اکنون که در دنیای معاصر هستیم در گذشته دو بلوک شرق و غرب بود تا این که انقلاب اسلامی ایران به وجود آمد و زمینه‌ساز قدرت جهانی اسلام شد انقلاب با شعار نه شرقی، نه غربی پیروز شد و اولین پیام پیروزی خون بر شمشیر را در دنیای معاصر مطرح کرد. این پیام در دنیا جایگاهی نداشت گرچه سابقه داشت آن هم در قیام امام حسین (ع) بعد از تسخیر لانه جاسوسی و حادثه طبس پیام انقلاب فراگیر شد و پس از جنگ جهانی و دوران دفاع مقدس قدرتهای شرق و غرب به طور کامل شکست خوردند و فرهنگ جهاد شهادت بر فرهنگ مبتذل غرب و شرق پیروز شد.

وی گفت: علی‌رغم تهدید و تحریم‌ها دستیابی ایران به انرژی هسته‌یی نشان داد که ایران باز هم قدرت جهانی را بر هم می‌زند. مساله مهم بعدی پیدایش بیداری اسلامی در منطقه است. پیروزی‌هایی مثل جنگ 33 روزه و 22 روزه و ناکام ماندن آمریکا در عراق و افغانستان به نام مردم بحرین و یمن سایر بلاد اسلامی سبب شد که قدرت ایران بیشتر شود. و مجموعه حوادث توسط انقلاب و رهبری مدیریت شد و امروز در دنیا یک قدرت جهانی به نام دین به وجود آمده است و موانع را یکی پس از دیگری از بین می‌برد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان افزود: جمهوری اسلامی نشان داد که سلاح و جمعیت تنها قدرت محسوب نمی‌شود و مولفه‌های دیگری هم وجود دارد. یکی دیگر از کارهای انقلاب اسلامی ترویج فرهنگ مهدویت است تفکری که عدالت، صلح، رفاه و رشد علم و دانش را برای جهانیان به دنبال دارد.

میرعمادی ادامه داد: امروز قدرت غرب متزلزل و قدرت اسلام برتر شده است. انقلاب اسلامی یک مولفه‌ای از قدرت را به دنیا معرفی کرد که این مولفه فقط در زندگی اهل بیت (ع) دیده می‌شود و این مولفه هم انسجام درونی دارد و هم دارای ضمانت اجرایی است. مولفه قدرت جهانی انقلاب اسلامی مساله ایمان به خدا و تکلیف‌گرایی مردم معتقد است که این مولفه می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد. اگر مردم معتقد باشند هر چقدر هم که تعدادشان کم باشد باز هم پیروزند. یکی دیگر از مولفه‌های قدرت جهانی انقلاب اسلامی روحانیت و مرجعیت دینی است که بسیار مهم است. مثل فتوای تنباکو و یا حرکت امام در ایجاد انقلاب و پیروزی آن و همچنین 26 سال رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و عبور دادن کشور از بحران‌ها و مهار دشمنی اینها نمونه‌هایی از قدرت جهانی انقلاب اسلامی است.

وی گفت: نمونه بعدی قدرت جهانی انقلاب ولایت فقیه است که امام با انقلاب گوشه‌ای از آن را نشان داد. فرهنگ جهاد و شهادت با امت واحده بودن همدلی و همزبانی توکل اتحاد با خدای متعال و داشتن اهداف مقدسی مثل اخلاق، معنویت، عبودیت تمام این مولفه‌ها هندسه قدرت را جهانی عوض کرد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان یادآور شد: مساله‌ای که در اینجا به وجود می‌آید این است که منبع قدرت جهانی انقلاب اسلامی چیست؟ منبع قدرت خدای متعال است وهیچ پدیده‌ای جز به اراده الهی صورت نمی‌گیرد و نمونه این قدرت را در زمان حکومت امام عصر می‌بینیم و قدرت بعدی خداوند این است که بندگان صالح وارد زمین می‌شوند و قانون الهی توسط امام عصر (عج) عملی می‌شود. امروز انقلاب اسلامی تمام قدرتهای مادی جهان را به هم ریخته است و یک قدرت جهانی به نام دین داریم که زمینه‌ساز ظهور امام عصر (عج‌) می‌شود .

در ابتدای این مراسم هم متقی دبیر هیات علمی این کنفرانس گفت: در اولین دوره همایش 1652 مقاله ارسال شد و 200 نفر از اعضای مدیره دانشگاه‌های مختلف داوری مقالات را بر عهده داشتند و 560 مقاله پذیرفته شد و راهکارهایی که در این مقالات بود مربوط به نقش نیروهای مسلح ساختار دولتی، دیپلماسی دفاعی و مجموعه‌های مختلف است و در 5 حوزه فراخوان داشتیم که عبارتند از: سیاست، اقتصاد، علوم اجتماعی، تکنولوژی و مباحث نظامی و بحث هندسه قدرت بود.

انتهای پیام

کد N853656

وبگردی