آفتاب

احزاب سیاسی مقدونیه در دستیابی به راه‌حلی برای بحران ناکام ماندند

احزاب سیاسی مقدونیه در دستیابی به راه‌حلی برای بحران ناکام ماندند

کمیسیونر توسعه اتحادیه اروپا با رهبران چهار حزب سیاسی مقدونیه در بروکسل دیدار کرده و درباره دستیابی به راه حلی برای بحران سیاسی این کشور مذاکره کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یوهانس هان، کمیسیونر توسعه اتحادیه اروپا گفت: این مذاکرات مفصل و کلی بود اما هنوز منجر به یک توافق نهایی نشده است. اتحادیه اروپا از تمامی احزاب می‌خواهد که به خاطر کشور و شهروندانشان به یک سازش سیاسی پایدار بدون هیچ گونه تاخیری دست یافته و پیشنهادهای مشخص و معین برای پایان این بحران را پیش ببرند.

وی ادامه داد: اصلاحات ضروری باید هرچه سریعتر اجرا شود چرا که این امر برای پیشبرد مقدونیه در مسیر اروپا - آتلانتیک لازم و ضروری است.

از زمان انتخابات در آوریل سال 2014 میلادی مقدونیه گرفتار یک بحران سیاسی شده است. اپوزیسیون این کشور دولت نیکولا گروئوسکی، نخست وزیر کنونی مقدونیه را مقصر مشکلات اقتصادی و اجتماعی این کشور که به دنبال فساد وخیم‌تر هم شده است می‌داند.

گروه های اپوزیسیون در مه سال جاری میلادی اعتراضات ضد دولتی گسترده‌ای را در پایتخت مقدونیه برگزار کرده که باعث حضور هزاران معترض در خیابان‌ها شد.

انتهای پیام

کد N853654

وبگردی