آفتاب

داعش صدها خانواده رمادی محاصره کرد/هلاکت 16 سرکرده داعش در القائم عراق

داعش صدها خانواده رمادی محاصره کرد/هلاکت 16 سرکرده داعش در القائم عراق

وزارت کشور عراق اعلام کرد که گروه اطلاعاتی عقاب‌ها وابسته به این وزارتخانه در عملیاتی نظامی در شهر القائم از توابع استان الانبار و هم مرز با سوریه توانست 16 تن از اعضای داعش را به هلاکت رسانده و بیش از 11 تن دیگر را زخمی سازد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت سومریه نیوز، در بیانیه وزارت کشور عراق آمده است که در یک عملیات اطلاعاتی ویژه گروه اطلاعاتی عقاب‌ها توانست مکان نشست رهبران داعش در القائم را با هماهنگی نیروی هوایی ردیابی کرده و در یک حمله مستقیم خسارت گسترده‌ای را به آنها وارد سازد.

در بیانیه وزارت کشور عراق آمده است که در این عملیات رهبران برجسته داعش از جمله ابوعیناء طوسی، ابواسماعیل الشامی، مسئول پرونده نفت و ابوسیاف، معاون او، ابوطلحه خراسانی عبدالرئوف که پاکستانی‌الاصل است و رهبر داعش خراسان است همچنین اجود العراقی - ابوعمر، مسئول بخش جنوبی منطقه فرات، مسئول اطلاع رسانی تشکیلات خراسان، ابوعمر الانصاری مسئول نظامی بخش الجزیره در موصل و ابویوسف المصلابی کشته شدند.

سایت المسله نیز گزارش داد که داعش صدها خانواده در داخل شهر رمادی را تحت محاصره قرار داده است.

یک مقام محلی در استان الانبار امروز (پنج شنبه) اعلام کرد که داعش صدها تن از خانواده‌های ساکن شهر رمادی را محاصره کرده و اجازه نمی‌دهد از شهر خارج شود.

این مقام عراقی گفت: داعش قصد دارد از این خانواده‌ها به عنوان سپر انسانی استفاده کند.

همچنین انفجار خودروی بمب گذاری شده‌ای در ورودی منطقه شیعه نشین شعله در شمال بغداد منجر به کشته شدن شش تن و زخمی شدن 20 تن دیگر شد.

این انفجار در ورودی شهر منطقه شعله عصر روز چهارشنبه رخ داد و موجب آتش گرفتن 10 خودروی دیگر شد.

انتهای پیام

کد N853567

وبگردی