آفتاب

سه تاجر لبنانی در لیست سیاه آمریکا قرار گرفتند

سه تاجر لبنانی در لیست سیاه آمریکا قرار گرفتند

وزارت خزانه‌داری آمریکا نام سه تاجر لبنانی و دو شرکت وابسته به آنها را به بهانه اینکه به حمایت از حزب الله لبنان می‌پرداختند در لیست سیاه خود قرار داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا نام سه تاجر لبنانی و دو شرکت وابسته به آنها را به بهانه اینکه به حمایت از حزب الله لبنان می‌پرداختند در لیست سیاه خود قرار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، أدهم طباجة، علی حسین علی فاعور و قاسم حجیج به همراه کمپانی‌ها و شرکت‌های تابعشان در این فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

براساس ادعای وزارت خزانه داری آمریکا، این تحریم‌های جدید بیانگر ادامه سوء‌استفاده حزب الله از بخش قانونی بازرگانی برای حمایت مالی، سازمانی و مادی است که این گروه را قادر به فعالیت می‌کند.

علاوه بر این کمپانی‌ها مرکز تعمیر خودرو مستقر در لبنان که نیازهای حمل و نقلی حزب الله را تامین می‌کند نیز مورد تحریم قرار گرفت.

اقدامات وزارت خزانه داری آمریکا علیه این سه فرد و چهار کمپانی براساس دستور اجرایی 13224 صورت می‌گیرد که تروریست‌ها و افرادی را که از تروریست‌ها یا اقدامات تروریسمی حمایت می‌کنند، مورد تحریم قرار می‌دهد.

براساس دستور اجرایی 13224 اخیرا یک شبکه مهم در ارتباط با حزب الله در آفریقا و یک شبکه تدارکاتی مرتبط با حزب الله مورد تحریم قرار گرفتند.

آدام سزوبین، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی مدعی شد: حزب الله مسئول ارتکاب تروریسم و تحریک بی‌ثباتی در سراسر جهان است. حزب الله از بازرگانی قانونی برای تامین مالی، تجهیز و سازماندهی فعالیت‌های جانبی‌اش استفاده می‌کند. آمریکا هرگونه فرد یا کمپانی را که از فعالیت‌های حزب الله حمایت کند مورد پیگرد قانونی قرار خواهد داد.

براساس این اقدام تمامی اموال و دارایی این افراد و کمپانی‌هایی که در آمریکا مستقر هستند یا در کنترل شهروندان آمریکایی هستند مسدود شده و شهروندان آمریکایی نیز به طور کل حق همکاری و تجارت با این افراد و کمپانی‌ها را ندارند.

ادهم طباجه یکی از اعضای حزب الله و صاحب اصلی شرکت ساخت و ساز و توسعه املاک مستقر در لبنان موسوم به گروه الإنماء برای فعالیت‌های گردشگری است.

شرکت‌های تابع این کمپانی شامل شرکت مهندسی و پیمانی الإنماء در لبنان و عراق فعالیت دارند و همچنین شرکت پروژه‌های گردشگری و تفریحاتی آن مستقر در لبنان است.

انتهای پیام

کد N853508

وبگردی