آفتاب
آیت‌الله یزدی:

نباید مسائل روزمره‌ را به نتیجه مذاکرات گره زد

نباید مسائل روزمره‌ را به نتیجه مذاکرات گره زد

رییس مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: مذاکره‌کنندگان ما مورد اعتماد رهبری و ملت ایران هستند اما اعتماد به گروه مقابل هر روز در حال کاهش است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم آیت‌الله یزدی صبح امروز در نشست مشترک اعضای هیات رئیسه با مسئولین کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری که در دبیرخانه مجلس خبرگان در قم برگزار شد، با اشاره به برکات ماه رمضان و حقانیت قرآن و اهل بیت (ع) در خصوص برکات معنوی نیمه شعبان و شبهای قدر گفت:‌ برکت ماه رمضان تثبیت ولایت مطلقه حاکمیت ولی‌الله در روی زمین است.

وی افزود: مساله‌ی مهمی که امروزه در کشور اذهان را به خود مشغول کرده است بحث مذاکرات هسته‌ای است که البته باید گفت، مذاکره‌کنندگان مورد اعتماد رهبری و ملت ایران هستند ولی امروز وقتی نوبت به نوشتن توافق رسیده، طرف مقابل از توافقات قبلی سر باز زده است و و مسائل جدیدی را درخواست کرده است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: خوشبختانه رهبر انقلاب خطوط اصلی را مشخص کرده‌اند و آنچه مسلم است بهره‌برداری از حق طبیعی ملت ایران از دانش هسته‌ای است زیرا این دانش را جوانان ما با تلاش و کوشش فراوان و با حمایت‌های رهبری و نظام به ملت ما ارزانی کرده‌اند و آنها این دانش را به ما ندادند که می‌خواهند آن را از ما بگیرند.

آیت‌الله یزدی اظهار کرد: اعتماد به گروه مقابل هر روز در حال کاهش است. اما آن چه مسلم است رعایت خطوط قرمز نظام جمهوری اسلامی است. مقام معظم رهبری بر لزوم ادامه مذاکرات تاکید کردند ولی فرموده‌اند که هیچ کسی نمی تواند ایران اسلامی را از تحقیق و توسعه این علم در کشور بازدارد.

وی افزود: دشمن ما هر روز مسائل جدیدی را مطرح می‌کند که این بی اعتمادی را بیشتر می‌کند و قطعا ادامه روند به خود آنها ضربه می‌زند. دکتر ظریف بیان کردند که امیدواریم با تلاش روسیه و چین بتوانیم در مذاکرات موفق شویم ولی امید ما به خداست و امیدوارم که این خطوط حفظ شود.

آیت‌الله یزدی با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی تصریح کرد:‌شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر انقلاب بیان شده است و دولت نیز در این زمینه وظایفی دارد که باید به آن عمل کند البته دولت نباید مسائل جاری و روزمره را به نتیجه مذاکرات گره بزند. ما باید با قطع وابستگی به نفت، خصوصی‌سازی واقعی و نه صوری، کنترل نرخ سود بانکی صحیح و رابطه درست با پول به عنوان یک واسطه و نه یک کالا ،پرهیز از تجمل‌گرایی و .... به اقتصاد مقاومتی برسیم.

وی تصریح کرد:‌ تجمل گرایی امروز یکی از آفت‌های بزرگ کشور است امروز جشن‌هایی را مشاهده می‌کنیم که در شأن نظام ما نیست. از جمله برگزاری رسمی آیین ارکست ملی موسیقی ایران و یا تجلیل سینمایی از وزیر ارشاد که باید شکل منطقی داشته باشد.این که موسیقی را یک کار عادی قلمداد کنیم کار منطقی نیست.

رئیس مجلس خبرگان با اشاره به اهمیت مساله حجاب و همدلی و همزبانی گفت: همدلی و همزبانی تنها نباید از سوی ملت انجام شود بلکه دولت نیز باید با مردم همدل وهمزبان باشد تا امورات کشور به بهترین شکل اداره شود.

آیت‌الله یزدی درادامه با اشاره به ارتکاب جنایت‌های وحشیانه داعش تصریح کرد:‌این گروه خود را حکومت اسلامی نامیده است ولی هیچ سنخیتی با اسلام ندارد. هدف اصلی حمایت کنندگان از این گروه ناامن کردن کشورهای اسلامی ، ایجاد اختلاف بین مسلمین و اجرای نقشه‌های غرب در منطقه است.

وی حمله عربستان به یمن را در همین راستا دانست و گفت: قطعا این حمله با حمایت آمریکا صورت گرفته و هدف آن تضعیف اسلام و مسلمین است. منادیان مبارزه با داعش بزرگترین حامیان آنها هستند.

وی تصریح کرد: سیاست جمهوری اسلامی منطبق با امر امیرالمومنین (ع) مبنی بر حمایت از مظلومین و مقابله با ظالمان استقرار یافته و قطعا از این سیاست حمایت شده و آن را ادامه خوهیم داد.

آیت‌الله یزدی در پایان با انتقاد از برخی افطاریهای تشریفاتی دستگاههای دولتی گفت: با تجملات در افطاری‌ها مخالفیم ولی اگر این افطاری‌ها صرف مردم مستمند شود اشکالی ندارد به این صورت باید از هر گونه تجملات و تشریفات اضافه پرهیز کنند.

انتهای پیام

کد N853454

وبگردی