آفتاب

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه: اسد کلید حل بحران سوریه است

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه: اسد کلید حل بحران سوریه است

وزیر اطلاع رسانی سوریه تصریح کرد: هرگونه ارزیابی وقایع سوریه جدای از اعتراف به حضور داعش، جبهه النصره و حمایت ترکیه، عربستان و قطر از این گروه‌ها موجب گسترش حضور گروه‌های تروریستی در کشور خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، عمران زعبی، وزیر اطلاع رسانی سوریه در گفت‌وگویی تلویزیون خاطرنشان کرد: پیشرفت‌هایی در مناطق قلمون و حسکه از سوی نیروهای ارتش سوریه و حزب الله علیه گروه‌های تروریستی صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: ارتش سوریه همچنان ارتشی منسجم و قوی است و ما خواهان راه حل سیاسی با گروه‌های مخالف ملی برای رویارویی با جبهه النصره هستیم و این موضع گیری ما تغییر نکرده است.

زعبی افزود: این جنگ در واقع همان طرح ترکیه و تمایلات عربستان و قطر است اما سوال اینجاست که راهکار سوری‌ها چیست؟ راه حل ما دفاع از سوریه و راهکار سیاسی و آشتی ملی است. اما کسانی هستند که می‌گویند زمان آشتی پایان یافته است و از این رو جنگ‌های بزرگ بین گروه‌های درگیر رخ خواهد داد و هر لحظه ممکن است فاجعه‌ای به بار آید.

وزیر اطلاع رسانی سوریه ادامه داد: ما جایگاه سوریه را در درگیری‌ها اعراب و اسرائیل از دست دادیم به طور کلی سوریه در این جنگ متحمل خسارت شد.

وی خاطرنشان کرد: ارتش سوریه و نیروهای دفاع ملی حضور دارند و گسترش داعش در مناطق غیرمسکونی جدا از حمایت‌هایی که از این گروه می‌شود، نیست.

وی ادامه داد: در حال حاضر تاریخ، تمدن و ماهیت عربی سوریه هدف قرار گرفته است.

زعبی تاکید کرد: در حال حاضر زمان آشتی ملی در سوریه از بین نرفته و راهکار سیاسی همان راه رویارویی با تروریسم است

وی خاطرنشان کرد: روابط روسیه و سوریه عمیق است و بشار اسد کلید حل بحران کشور است.

وزیر اطلاع رسانی سوریه در ادامه حضور نیروهای ایرانی در خاک سوریه را تکذیب کرد.

او با اشاره به نشست مخالفان سوری در قاهره گفت:‌ تنها نکته‌ای مخالفان در نشست خود در قاهره به آن رسیدند نادیده گرفتن داعش و جبهه النصره بود در واقع ناظران این کنفرانس با دولت سوریه به هیچ توافقی نرسیده‌اند و هیچ چیز جدیدی در این نشست ارائه نشد و چنین نشست‌هایی هیچ فایده‌ای ندارد.

انتهای پیام

کد N853208

وبگردی