آفتاب
کرملین تایید کرد؛

دیدار پوتین با پاپ با تاخیر برگزار شده است

دیدار پوتین با پاپ با تاخیر برگزار شده است

علت تاخیر رئیس جمهوری روسیه برای دیدار با رهبر کاتولیک های جهان در وایتکان، گفتگوهای طولانی در میلان و ترافیک سنگین در پایتخت ایتالیا بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایتارتاس، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین اظهار داشت: این درست است که دیدار پاپ با پوتین از برنامه زمان بندی شده، دیرتر آغاز شد.

وی افزود: این امر به این خاطر بود که گفتگوهای رئیس جمهوری روسیه با متیو رنزی نخست وزیر ایتالیا در میلان طولانی تر از حدی بود که برنامه ریزی شده بود؛ همچنین گروه خودرو هایی که رئیس جمهوری روسیه با آنها از میلان به سمت رم و واتیکان حرکت کرد، به دلیل ترافیک سنگین با آهستگی حرکت می کردند.

سخنگوی کاخ کرملین در عین حال خاطر نشان کرد که واتیکان به موقع از تاخیر در برنامه دیدار مطلع شد. کلیسای کاتولیک در بیانیه ای درباره دیدار 50 دقیقه ای پاپ فرانسیس با ولادیمیر پوتین اعلام کرد که دو طرف بر لزوم آغاز گفتگوها بین طرف های درگیر و اجرای توافقنامه صلح مینسک تاکید کرده اند.

پاپ در این دیدار از پوتین خواست تا تلاشی صادقانه و جدی را برای برقراری صلح در اوکراین به کار گیرد.

سفر پوتین به رم در حالی انجام می گیرد که ایتالیا به عنوان یکی از اعضای گروه 7 کشور صنعتی، در اجلاس هفته گذشته سران این گروه موافقت کرد تا اروپا تحریم های روسیه را به دلیل اختلاف بر سر اوکراین ادامه دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
[div id='__if72ru4sdfsdfruh7fewui_once']     
کد N853153

وبگردی