آفتاب

کامرون: روسیه از نفوذش برای توقف خشونت‌ها در اوکراین استفاده کند

کامرون: روسیه از نفوذش برای توقف خشونت‌ها در اوکراین استفاده کند

نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد که کشورش انتظار دارد مسکو از نفوذ خود در شرق اوکراین برای آرام کردن اوضاع در این منطقه استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس گفت که لندن انتظار دارد مسکو از نفوذ خود بر جدایی‌طلبان شرق اوکراین در راستای متوقف کردن ناآرامی‌ها در این منطقه به بهترین نحو استفاده کند.

وی که در پارلمان انگلیس صحبت می‌کرد، گفت: انتظار داریم روسیه از حمایت فرامرزی خود از جدایی‌طلبان دست بردارد و برای پایان دادن به خشونت‌ها اعمال نفوذ کند.

کامرون همچنین با تاکید بر اهمیت اجرای توافق‌های مینسک گفت که اجرای کامل این توافق‌ها برای طرف اوکراینی بسیار مهم است زیرا دولت کنونی کی‌یف برای اعمال اصلاحات سیاسی و اقتصادی مورد حمایت قرار دارد.

نخست وزیر انگلیس همچنین تاکید کرد که اعمال تحریم‌های غرب علیه روسیه مادامی که توافق‌های مینسک اجرایی نشود، ادامه خواهد داشت.

از سوی دیگر، کامرون گفت که تحریم‌های غرب علیه مسکو مساله‌ای است که تمامی اعضای اتحادیه اروپا را با مشکل مواجه کرده است. وی گفت: واقعیت این است که اعمال تحریم علیه روسیه تمامی کشورهای اروپایی را در ابعاد مختلف با مشکل مواجه می‌سازد و انگلیس نیز از این قاعده مستثنی نیست.

انتهای پیام

کد N853134

وبگردی