آفتاب

موشک های آمریکایی تحویل ارتش لبنان شد

موشک های آمریکایی تحویل ارتش لبنان شد

مقامات آمریکایی و لبنانی امروز گردهم جمع شدند تا در مراسم تحویل بیش از 200 موشک ضد تانک آمریکایی به ارتش لبنان برای دفاع از مرزهای این کشور در برابر تروریست ها شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیوید هیل سفیر آمریکا در بیروت گفت: 200 موشک تاو-2 و پرتاب کننده های آنها که ارزش آن بیش از 10 میلیون دلار است به عنوان بخشی از تلاش واشنگتن و ریاض برای حمایت از ارتش لبنان به این کشور تحویل داده شده است.

وی مدعی شد: ما می خواستیم اطمینان یابیم که ارتش لبنان به تنهایی ظرفیت دفاع از سرزمین های این کشور و مرزهای آن را دارد و در برابر دولت و مردم این کشور پاسخگو است. بر این اساس جنگ داخلی 4 ساله در سوریه باعث شده تا خشونت های این کشور به لبنان نیز سرایت کند.

در طول این مدت بارها تروریست ها از جمله اعضای القاعده سوریه و تروریست های داعش افرادی را در مرز سوریه و لبنان به گروگان گرفته اند. سفیر آمریکا در لبنان گفته است که این کشور و در قالب توافق شده با عربستان سعودی از ماه آگوست 2014 تاکنون 82.5 میلیون دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی در اختیار ارتش لبنان قرار داده است.

هیل مدعی شد: این تعهد بلندمدت ماست که در کنار لبنان بایستیم تا اینکه تروریست ها شکست بخورند.

این در حالی است که تلاش ها و عملیات نظامی حزب الله لبنان موجب شده تروریست ها از مرزهای لبنان عقب نشسته و بخش های تحت کنترل خود در خاک سوریه را نیز از دست بدهند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
[div id='__if72ru4sdfsdfruh7fewui_once']     
کد N853117

وبگردی