آفتاب

استقرار کلاهک‌های هسته‌ای آمریکا در خاک بریتانیا به منظور مقابله با تهدید روسیه

استقرار کلاهک‌های هسته‌ای آمریکا در خاک بریتانیا به منظور مقابله با تهدید روسیه

تسنیم نوشت:

وزیر خارجه بریتانیا اعلام کرد به منظور مقابله با تهدید روسیه امکان استقرار کلاهک‌های هسته‌ای آمریکا درخاک بریتانیا وجود دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، فیلیپ هاموند، وزیر خارجه بریتانیا در مصاحبه‌ای اعلام کرد که استقرار کلاهک‌های هسته‌ای آمریکا در خاک بریتانیا از دستور کار خارج نشده اما با دقت خاصی باید انجام شود.

هاموند در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی اعلام کرد: نشانه‌های نگران‌کننده‌ای از افزایش فعالیت نیروهای روسی و جدایی‌طلبان در اوکراین مشاهده شده است.

هفته گذشته گزارشی مبنی بر بررسی موضوع خروج آمریکا از معاهده دوره جنگ سرد با مسکو و بازگشت موشکهای هسته‌ای میان‌برد به اروپا به منظور مواجهه با آنچه "تهاجم روسیه" نامیده شد، منتشر گشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بریتانیا میزبان تسلیحات هسته‌ای آمریکا خواهد بود یا خیر گفت: درصورت روی میز بودن این گزینه، این تصمیمی است که همراه با هم اتخاذ خواهیم کرد. ما به تمام نقاط مثبت و منفی این موضوع توجه کرده و به نتیجه مناسب دست خواهیم یافت.

هاموند در ادامه اعلام کرد: روسیه باید این پیام را دریافت کند که ما به آنها اجازه عبور از خطوط قرمز خود را نمی‌دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا استقرار تسلیحات هسته‌ای این پیام خواهد بود یا خیر گفت: امکان دارد، اما تصور می‌کنم با موضوع بسیار حساس و دقیقی مواجه هستیم.

وزیر خارجه بریتانیا اعلام کرد روسیه با وجود تمام تهاجمات صورت گرفته به نوعی احساس می‌کند محاصره شده و هدف حمله قرار گرفته است ، از این روبه دنبال تحریک غیرضروری نیست.

4949

کد N853053

وبگردی