آفتاب

انتخابات ریاست جمهوری بروندی 15 ژوئیه برگزار می‌شود

انتخابات ریاست جمهوری بروندی 15 ژوئیه برگزار می‌شود

سخنگوی ریاست جمهوری بروندی اعلام کرد، پس از آن‌که رییس جمهور این کشور با امضای حکمی پیشنهاد کمیسیون انتخاباتی مبنی بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ 15 ژوئیه را امضا کرد، برگزاری این انتخابات اکنون برای این تاریخ برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جرواییس آبایهو، سخنگوی ریاست جمهوری بروندی امروز (چهارشنبه) همچنین گفت که براساس حکم امضا شده توسط پی‌یر نکورونزیزا، رییس جمهور این کشور، انتخابات پارلمانی نیز برای 29 ژوئن برنامه‌ریزی شده است.

پس از آن‌که نکورونزیزا در تصمیمی مناقشه‌برانگیز درصدد کاندیداتوری برای سومین دور ریاست جمهوری برآمد، ناآرامی‌هایی در بروندی رخ داد و دولت این کشور تحت فشار قرار گرفت تا انتخابات را چند هفته به تاخیر بیاندازد.

گروه‌های مخالف دولت بروندی گفته‌اند کمیسیون انتخاباتی فعلی به دلیل کم شدن اعضایش اختیاری ندارد. چندی پیش اعلام شد که دو تن از پنج عضو عادی کمیسیون انتخابات بروندی به دنبال ناآرامی‌های سیاسی از این کشور فرار کردند.

مشخص نیست تاخیر چند هفته‌ای در برگزاری انتخابات تا چه میزان گروه‌های مخالف دولت را که تصمیم رییس جمهور برای سومین کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را غیرقانونی خوانده‌اند، راضی خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N853031

وبگردی