آفتاب

انتقاد شدید «جب بوش» از سیاست های اوباما در قبال روسیه

انتقاد شدید «جب بوش» از سیاست های اوباما در قبال روسیه

نامزد جمهوریخواهان در انتخابات آتی آمریکا از سیاست های رییس جمهور کشورش در برابر روسیه به شدت انتقاد کرد و خواستار اتخاذ مواضع محکم تر از سوی او شد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نامزد جمهوریخواهان در انتخابات آتی آمریکا از سیاست های رییس جمهور کشورش در برابر روسیه به شدت انتقاد کرد و خواستار اتخاذ مواضع محکم تر از سوی او شد.

«جب بوش» برادر رییس جمهور پیشین آمریکا و نامزد حزب جمهورریخواه در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ امروز اعلام کرد: به عقیده من باید در برابر مسکو مواضع شدید تری اتخاذ شود. اقدامات «اوباما» رییس جمهور آمریکا در برابر روسیه در منطقه ناکافی بوده و بازدارنده نیست.

وی که برای تشریح رئوس سیاست های خارجی خود پیش از شروع فعالیت های انتخاباتی اش به کشورهای اروپایی سفر کرده است، امروز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری در برلین به خبرنگاران گفت: بهتر است صریح باشیم. به دنبال جنگ افروزی با مسکو نیستم، ولی باید روسیه را به عواقب رفتارهایش متوجه کنیم.

او با تکرار مواضع جنگ طلبانه خود افزود: اگر مسکو از عزم جدی ما در این راه اطمینان یابد، اقدامات تجاوزگرایانه خود را محدودتر خواهد نمود.

در پی سقوط دولت «ویکتور یانوکوویچ» از اوایل سال گذشته میلادی مناطق شرقی اوکراین به دلیل درخواست برگزاری همه پرسی استقلال از دولت مرکزی این کشور صحنه درگیری های خونین میان جدائی طلبان روس گرا و ارتش شده که در این میان کشورهای غربی روسیه را متهم به حمایت از جدائی طلبان می کنند، اتهامی که روسیه بارها آن را رد کرده است.

کد N853030

وبگردی