آفتاب
هاشمی رفسنجانی:

می‌توان تهدید افزایش نقدینگی رابه فرصتی برای رونق تولید تبدیل کرد

می‌توان تهدید افزایش نقدینگی رابه فرصتی برای رونق تولید تبدیل کرد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به تجربه بعضی از کشورها برای استفاده درست از نقدینگی‌ مردم و هدایت آنها در مسیر انجام کارهای مولد، گفت:می‌توان تهدید نقدینگی را به فرصتی برای رونق تولید تبدیل کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار مدیران و کارکنان شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، با یادآوری اهداف تأسیس فروشگاه‌های رفاه، خاطر نشان کرد: هر کاری که برای رفاه بیشتر مردم انجام دهیم، وظیفه انسانی، اسلامی و مدیریتی ماست و باید در این زمینه تلاش‌های بیشتری کنیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با یادآوری خاطرات سفر 40 سال پیش خویش به اروپا و آمریکا، گفت: یکی از کارهای خوب آنان فروشگاه‌های زنجیره‌ای بود که بعد از مسؤولیت اجرایی، با توجه به مشکلات توزیع آن روزها، به فکر حل آن بودیم.

وی با تشریح اوضاع اقتصادی کشور و مخصوصاً مشکلات مردم برای تأمین مایحتاج روزمره که برای هر یک از نیازهای باید به جاهای متعدد خرید می‌رفتند، گفت: دنبال طرحی بودیم تا مردم همه‌ی نیازهای خود را در یک فروشگاه یا مرکز تهیه نمایند که علاوه بر صرفه‌جویی در وقت، باعث کم کردن بسیاری از مشکلات دیگر از جمله ترافیک در شهرهای بزرگ بود.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به سوابق انتخاب نام «رفاه» برای مراکزی در زمان مبارزه، مخصوصاً مدرسه‌ی دخترانه رفاه، گفت: بعد از انقلاب و به ویژه پس از سال‌های جنگ با هدف تأمین رفاه مردم، برنامه‌ریزی کرده بودیم که هزار فروشگاه، به تناسب جمعیت‌ در شهرهای مختلف راه‌اندازی کنیم.

وی گسترش فروشگاه‌های شهروند را از سوی شهرداری، کاری در ردیف فروشگاه رفاه دانست و گفت: می‌توانید با رقابت سالم در توزیع مناسب، باعث کم کردن زحمت مردم در جهت تهیه نیازها باشید.

هاشمی رفسنجانی با ابراز تأسف از روند معکوسی که طی سال‌های گذشته در مسیر گسترش فروشگاه‌های رفاه ایجاد شد، گفت: خوشحالیم که با روش‌های مدرن مقدمات رفاه مردم را برای خرید فراهم می‌کنید.

وی فروشگاه‌های زنجیره‌ای را واسطه‌هایی با انصاف بین تولیدگران و مصرف‌کنندگان توصیف کرد و گفت: می‌توانید با تهیه کالاهای لازم از مراکز تولید، به دولت و جامعه کمک کنید تا اجناس مستقیم و ارزان‌تر به دست مردم برسد.

هاشمی رفسنجانی با تأکید بر حقوق مردم نجیب ایران برای برخورداری از زندگی مناسب، گفت: مردم ایران در طول انقلاب اسلامی نشان دادند که به آرمان‌های امام و شهدا وفا دارند و حق آنان است که زندگی مادی و معنوی آنها هم آرمانی باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در بخش دیگری از سخنان خویش، با اشاره به مدیریت نامناسب نقدینگی‌ها، گفت: می‌توان تهدید افزایش نقدینگی‌ها را فرصتی برای رونق تولید و ایجاد اشتغال تبدیل کرد.

وی با اشاره به تجربه بعضی از کشورهای دنیا برای استفاده درست از نقدینگی‌های جزئی مردم و هدایت آنها در مسیر انجام کارهای مولد و مناسب، گفت: قطره قطره نقدینگی مردم دریایی برای انجام کارهای بزرگ است و باید از آن درست استفاده کرد.

هاشمی رفسنجانی با بیان برنامه‌های نظام در تدوین چشم‌انداز 20 ساله، سیاست‌های کلی و اصلاح اصل 44، گفت: علی‌رغم تصویب مجمع و تأیید و ابلاغ رهبری، در اجرا به مسیری رفت که حتی روند کارها را معکوس و منفی کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز تأسف از استفاده نادرست از درآمدهای فراوان نفتی طی سال‌های گذشته، گفت: زیبنده نظام اسلامی و شایسته مردم ایران نیست که شاهد مشکلات اقتصادی مخصوصاً بیکاری جوانان باشیم.

در ابتدای این دیدار، زرگر رئیس هیأت مدیره و گلزاده کرمانی، مدیر عامل شرکت رفاه، ضمن ارائه گزارش مبسوطی از فعالیت‌های این فروشگاه، به تبیین تعهدات، اولویت‌های استراتژیک و برنامه‌های بلند مدت این فروشگاه پرداختند.

کد N852840

وبگردی