آفتاب

نماینده کرمان: تاییدات رهبری بر عملکرد مجلس باعث افتخار است

نماینده کرمان: تاییدات رهبری بر عملکرد مجلس باعث افتخار است

نماینده مردم کرمان گفت:‌ تاییدات رهبری و ابراز رضایت ایشان از عملکرد مجلس در طول سه سال گذشته به ویژه در بخش اقتصادی مایه افتخار است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدرضا پورابراهیمی طی نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار نمایندگان با مقام معظم رهبری در ابتدای سال پایانی مجلس گفت: نکاتی که رهبری در این دیدار در مورد توجه به عمل صالح برای رضایت خدا داشتند مبنای عمل همه مسئولین و شهروندان در نظام جمهوری اسلامی است، همچنین تاکید ایشان بر تلاش مستمر نمایندگان تا پایان فعالیت خود واجتناب از ورود به فعالیت‌های انتخاباتی نیز از نکات برجسته دیدار نمایندگان با رهبری بود.

وی افزود: تعامل مجلس و دولت نیز از نکات دیگر مورد توجه رهبری بود که درچهارچوب شعار سال باید به آن توجه شود که انشاء‌الله این کلام رهبر فصل‌الخطابی باشد برای نمایندگان و دولت . همچنین نکاتی که رهبری در مورد تحریف کلام امام در سالگرد ارتحال ایشان داشتند نیز باید مورد توجه قرار گیرد و رجوع به صحیفه ماندگار امام به عنوان تنها منبع و اصلی‌ترین سند کلام امام خمینی (ره) می‌تواند باعث جلوگیری از برخی اظهارنظرهای خارج از قاعده در مورد امام باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به دغدغه‌های اقتصادی در کشور گفت: نزدیک دو سال است از حضور دولت در مسئولیت اجرایی کشور می‌گذرد و با توجه به این که دو سال به پایان کار دولت نیز بیشتر باقی نمانده انتظار از دولت این است که آنچه را که به عنوان ضوابط و قوانین حوزه اقتصادی است با تمام وجود به وزرا و مسئولین اقتصادی کشور تذکر داده و ابلاغ شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه شاهدیم تمام مشکلات اقتصادی در برخی از موارد به مساله‌ی هسته‌ای گره می‌خورد و این سوال مطرح است که اگر تصور کنیم تمام مشکلات پیش آمده از سمت تحریم‌ها که در مذاکرات هسته‌ای در حال پیگیری است برطرف شود ما تازه به شرایط کشور در سال 90 باز می‌گردیم و این در حالی است که در سال 90 نیز شاهد ادامه تورم دو رقمی 50 ساله در کشور بودیم و به جای اصلاح ساختار اقتصادی امروز همه چیز به حوزه‌ی مذاکرات گره خورده که به نظر من این کار یک خطای استراتژیک امروز کشور است.

وی تصریح کرد:‌ نمونه‌های مختلفی از این خطاها وجود دارد که یکی از آن در صحبتهای رئیس جمهور در اولین مصاحبه مطبوعاتی خود بود که ما شاهد بودیم در اولین مصاحبه اولین جمله اقتصادی این بود که " ما قانون بهبود فضای کسب و کار را که یکی از بهترین قوانین کشور بوده اجرایی می‌کنیم" اما الان دو سال است از مسئولیت دولت تدبیر و امید می‌گذرد و هنوز بخش زیادی از این قانون در کشور معطل مانده است و این چه ربطی به مذاکرات هسته‌ای دارد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از میزان قاچاق بالا در کشور و نگرانی رهبری از این موضوع گفت: من به عنوان عضو ناظر مجلس در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا عرض می‌کنم که بر اساس آمارها بین 20 تا 25 میلیارد دلار ارزش کالاهای قاچاقی است که وارد کشور شده که اگر با دلار 3 هزار تومان آن را محاسبه کنیم از ارزش فروش نفت بیشتر می‌شود.عدم شناسایی کالا با کد رهگیری که در قانون آمده است مشکلی برای کشور شده است و نه تنها اجرا نشده است بلکه وزیر صنعت در نامه‌ای به رئیس جمهور این قانون را معلق کرده است و این سوال مطرح است که در این شرایط چگونه می‌شود از تولید حمایت کرد.

وی در ادامه تاکید کرد:‌ آن چیزی که امروز باید به آن بپردازیم عمل به قانون است و یکی از این قوانین قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر است که باید دولت هر چه سریعتر به دور از هر اتفاق و حاشیه‌ای مرتب با مساله‌ی هسته‌یی آن را عملیاتی کند.

نماینده مردم کرمان و راور در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه گفت: وزیر محترم کشور محرومیت منطقه راور بر همه واضح است. پس چرا در گزارش اخیر خود شهرستان راور را از لیست مناطق محروم خارج کردیم، آقای وزیر رفاه شما قرار بود در یک سال و نیم قبل بیمارستانی برای کارگران شهرستان راور تاسیس کنیم و در حالی که بیش از یک سال از این مصوبه می‌گذرد هنوز هیچ اقدامی نشده است.

انتهای پیام

کد N852608

وبگردی