آفتاب
با حمله به پوتین؛

جب بوش تور اروپایی خود را آغاز کرد

جب بوش تور اروپایی خود را آغاز کرد

جب بوش با اینکه هنوز رسما نامزدی خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا اعلام نکرده با هدف برقراری ارتباطات نزدیک‌تر تجاری و امنیتی با اروپا سفر خود را به این قاره و از آلمان آغازکرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری دویچه‌وله، جب بوش، پسر و برادر رئیسان جمهور پیشین آمریکا که قرار است بزودی کاندیداتوری خود را در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 ایالات متحده اعلام کند، ابتدا به آلمان رفت و در نشست بزرگ اقتصادی در برلین شرکت کرد و به تجار و سیاستمداران گفت که اگر به عنوان رئیس‌جمهوری آتی آمریکا انتخاب شود اقداماتش را برای مقابله با تهاجم روسیه در اوکراین و شرق اروپا تشدید می‌کند.

وی افزود: روسیه باید به تمامیت ارضی تمامی همسایگانش احترام بگذارد.

جب بوش، ولادیمیتر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را یک عملگرای سنگدل و بی‌رحم است و تا زمانی که کسی او متوقف نکند، به راه خود ادامه می‌دهد. وی باید بداند که اقداماتش پیامدهایی در پی خواهد داشت. به نفع غرب نخواهد بود که مسکو را نادیده بگیرد.

برلین اولین محل توقف جب بوش در سفر پنج روزه خود به اروپاست و وی قرار است پیش از بازگشت به فلوریدا برای آغاز کمپین انتخاباتی‌اش به لهستان و استونی برود.

وی در جریان سخنرانی در جمع 2000 شرکت‌کننده در برلین همچنین کاهش هزینه‌های نظامی آمریکا را در دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما مورد انتقاد قرار داد و بر اهمیت ائتلاف نظامی ناتو که شامل آمریکا و آلمان، استونی و لهستان می‌شود، تاکید کرد.

جب بوش در این کنفرانس که توسط حزب محافظه‌کار اتحادیه دموکرات مسیحی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان برگزارشده بود، گفت: اگر بخواهیم اولویت‌های اساسی خود را براساس قوانین بین‌المللی حفظ کنیم نگه داشتن ائتلاف، همدلی و اقدامات مشترک ضروری است.

جب بوش همچنین خواستار همکاری نزدیک‌تر اقتصادی با اتحادیه اروپا شد و بر انجام مذاکرات برای یک توافق تجاری آزاد با آمریکا تاکید کرد و افزود: آمریکا و اتحادیه اروپا منافع مشترکی در بازارهای باثبات جهانی دارند و به همین دلیل، ما باید برنامه جدی برای تکمیل همکاری، سرمایه‌گذاری و تجارت بین اروپا و آمریکا داشته باشیم.

انتهای پیام

کد N852466

وبگردی