آفتاب

اوباما اعزام مشاوران نظامی بیشتر به عراق را بررسی می‌کند

اوباما اعزام مشاوران نظامی بیشتر به عراق را بررسی می‌کند

ایسنا نوشت:

دولت آمریکا در حال بررسی ایجاد یک پایگاه جدید نظامی در استان الانبار عراق و اعزام چند صد نیرو برای تعلیم و ارائه مشاوره به نیروهای عراقی است.

به گزارش شبکه راشاتودی، مقام‌های دولت واشنگتن اعلام کردند، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در حال بررسی ایجاد این پایگاه جدید و اعزام مربی و مشاور بیشتر برای کمک به نیروهای عراقی به منظور مقابله با داعش در این کشور است.

در حالی که هنوز تاییدیه نهایی از سوی اوباما برای این کار نیاز است، گسترش حضور نظامی مختصر در عراق به نظر محتمل‌ترین انتخاب در میان سایر گزینه‌هایی محسوب می‌شود که وی در حال بررسی آنهاست تا به تلاش‌های عراق برای مقابله با تروریست‌ها در الانبار قوت بخشد.

در همین حال مقامات آمریکایی اعلام کردند که دولت اوباما در حال نزدیک شدن به اتخاذ تصمیم در این رابطه است که چگونه روند آموزش نیروهای عراقی را در بحبوحه اقدامات اخیر گروه تروریستی داعش بهبود بخشد و تسریع کند.

براساس اعلام مقامات امریکایی، دولت واشنگتن در حال بررسی اعزام بیش از 500 نظامی آمریکایی بیشتر به عراق است.

کاخ سفید نیز اعلام کرد که در حال بررسی یکسری گزینه ها برای تسریع در روند آموزش و تجهیز نیروهای ارتش عراق است اما هنوز تصمیم نهایی در رابطه با جزئیات این طرح ها اتخاذ نشده است.

آلیستر باسکی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد: از جمله این گزینه ها اعزام مشاوران نظامی بیشتر به عراق است.

برخی دیگر از مقامات آمریکایی اعلام کردند که شمار این مربیان نظامی ممکن است به حدود یک هزار نفر برسد که این مسئله به تمهیدات مربوط به روند آموزش و توانایی عراقی برای دریافت مهارت های آموزشی بستگی دارد.

ژنرال "مارتین دمپسی" رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز اعلام کرد، هنوز مشخص نشده که آیا ایجاد مراکز آموزشی جدید در عراق به نیروهای آمریکایی بیشتری نیاز دارد یا خیر.

وی خاطر نشان کرد، ژنرال "لوید آستین" رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا که مسئول عملیاتهای ارتش امریکا در سراسر خاورمیانه بوده، ارزیابی‌اش را در مورد احتمال نیاز به منابع بیشتر برای اجرای این تغییرات پیشنهاد شده اعلام نکرده است.

این اظهارات دمپسی در حالی مطرح شده است که در حال حاضر کمتر از 3100 نظامی آمریکایی از جمله مربی، مشاور و دیگر پرسنل امور امنیتی و لجستیکی در عراق حضور دارند.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد که وی پیشنهاد تغییرات را به اوباما داده است اما ارزیابی در این رابطه که چه زمانی تصمیمات نهایی اتخاذ خواهد شد، ارائه نداد.

دمپسی اعلام کرد که پنتاگون در حال بررسی راههایی برای بهبود اقدامات هوایی در عراق است. رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا خاطر نشان کرد که اوباما اخیرا از تیم امنیت ملی اش خواسته تا طرح " آموزش و تجهیز" نیروها در عراق را بررسی کند و راههایی را برای موثر واقع شدن این طرح بیابند. دمپسی تاکید کرد که تغییر چشمگیری در روش و نگرش آمریکا در عراق ایجاد نخواهد شد.

49261

کد N852244

وبگردی