آفتاب
کمیته نظارت بر اجرای تحریم‌های ایران:

مورد جدیدی از نقض تحریم‌های ایران گزارش نشده است

مورد جدیدی از نقض تحریم‌های ایران گزارش نشده است

کمیته نظارت بر اجرای تحریم‌های ایران در سازمان ملل اعلام کرد: هیچ کشوری مورد جدیدی از نقض یا دور زدن تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران گزارش نداده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه‌ خبری بلومبرگ، کمیته نظارت بر اجرای تحریم‌های ایران در سازمان ملل در جدیدترین گزارش خود که روز اول ژوئن منتشر و سپس روز سه شنبه(دیروز) رسانه‌ای شده است با اعلام این که هیچ مورد جدیدی از نقض تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران گزارش نشده است مدعی شد: وضعیت کنونی در مذاکرات هسته‌ای به احتمال زیاد سبب شده است تا کشورها از بیم لطمه به این مذاکرات و به منظور جلوگیری از تاثیرات منفی احتمالی بر روند رایزنی‌های هسته‌ای از گزارش آن به کمیته سر باز زده باشند.

این کمیته همچنین خود تایید کرده است که ایران به تعهداتش طبق برنامه‌ اقدام مشترک که موجب کاهش تحریم‌های اقتصادی علیه ایران در ازای محدودیت فعالیت‌های هسته‌ای این کشور شد پایبند بوده است. با این حال تلاش کرده است با طرح سوالاتی پایبندی کامل ایران را زیر سوال ببرد.

کمیته نظارت بر اجرای تحریم‌های ایران در ادامه با بررسی ادعاها در خصوص سفرهای خارجی سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گزارش داد: علی رغم وجود برخی از تصاویر از حضور وی در کشورهای خارجی هیچ کشوری این مساله را گزارش نداده است.

به گزارش بلومبرگ در بخش دیگری از گزارش این هیات درخصوص اجرای تحریم‌های ایران ادعا شده است : وضعیت کنونی می‌تواند یا بازتابی از کاهش فعالیت قاچاقی طرف ایرانی یا حاصل یک تصمیم سیاسی از سوی برخی کشورهای عضو برای خودداری از گزارش به دلیل ممانعت از اثرات منفی احتمالی بر مذاکرات کنونی هسته ‌ای باشد.

مارک دوبوویتز رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها در این باره گفت: واضح است که این یک تصمیم سیاسی برای علنی نکردن موارد نقض تحریم‌ها برای جلوگیری از تضعیف شدن مذاکرات یا سخت‌تر شدن مواضع کنگره آمریکاست.

انتهای پیام

کد N852241

وبگردی