آفتاب

وزیر آموزش رژیم صهیونیستی بودجه یک تئاتر عربی را لغو کرد

وزیر آموزش رژیم صهیونیستی بودجه یک تئاتر عربی را لغو کرد

وزیر آموزش رژیم صهیونیستی که اخیرا خواستار شهرک‌سازی‌ها در بلندی‌های جولان شده و به اظهارات نژادپرستانه‌اش معروف شده است حمایت مالی دولت اسرائیل از یک تئاتر عربی را لغو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری ایلاف، نفتالی بنت، وزیر آموزش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: دستور داده‌ام فورا این تئاتر گروه عربی از برنامه فرهنگی تحت حمایت مالی دولت تل‌آویو و برنامه‌های ویژه جوانان حذف شود.

این تئاتر که توسط یک گروه عربی به نام "المیدان" در حیفا اجرا و حمایت‌های مالی آن با دستور بنت متوقف شده، "زمان موازی" نام داشت و داستان زندگی یکی از فعالان عرب ساکن سرویس‌های اشغالی را روایت می‌کند که به اتهام قتل یک سرباز اسرائیلی از سال 1984 در زندان به سر می‌برد.

بنت در راستای توجیه دستور لغو حمایت‌های مالی تل‌آ‌ویو از این تئاتر گفت: شهروندان اسرائیلی هرگز بودجه تئاتری را که با مساله کشته شدن سربازان کنار بیایند، پرداخت نخواهد کرد.

در همین راستا مری رگو، وزیر فرهنگ رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد به دنبال مخالفت یکی از کارگردانان این اثر با مشارکت در تئاتری در کرانه باختری، به زودی در بودجه دولتی این تئاتر عربی ‌- یهودی بازنگری خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر نظر نورمن عیسی تغییر نکند من مجبور می‌شوم در مورد بودجه اختصاصی وزارت فرهنگ به تئاتر مینا که آن را اداره می‌کند تجدید نظر کنم.

عیسی در پاسخ به اظهارات رگو در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت: من و همسر یهودی‌ام با کارگردانی این تئاتر می‌خواهیم همزیستی مسالمت آمیز میان اعراب و یهودیان را تحقق بخشیم و هیچ کس نمی‌تواند از من به عنوان یک شهرک نشین عرب انتظار داشته باشد اصول خود را زیر پا بگذارم و در مناطقی که مورد اختلاف دو طرف است کار کنم.

زهاوا گالون، رئیس حزب چپ گرای مرتز نیز اظهارات بنت و رگو را محکوم کرد و گفت: فرهنگ در اسرائیل به خطر افتاده است.

گالون افزود: من متوجه نمی‌شوم بنت و رگو از چه چیزی می‌ترسند که احساس می‌کنند باید مانع آزادی عمل و گفتار هنرمندانی شوند که با موضع‌گیری تل‌آویو هم سو نیستند.

وی در پایان گفت: بستن دهان‌ها نشانه آشکاری برای رویکرد شکست خورده تل‌آویو است.

انتهای پیام

کد N852151

وبگردی