آفتاب

انصارالله: مقدمات کنفرانس ژنو تکمیل نشده است/نماینده یمن در سازمان ملل: کنفرانس 3 روزه است

انصارالله: مقدمات کنفرانس ژنو تکمیل نشده است/نماینده یمن در سازمان ملل: کنفرانس 3 روزه است

نماینده یمن در سازمان ملل اعلام کرد که رایزنی‌ها در ژنو در مورد بحران یمن سه روزه خواهد بود.

نماینده یمن در سازمان ملل اعلام کرد که رایزنی‌ها در ژنو در مورد بحران یمن سه روزه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خالد الیمانی، نماینده یمن در سازمان ملل در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط گفت، رایزنی‌های ژنو که قرار است در چهاردهم ژوئن جاری در مورد مساله یمن برگزار شود احتمالا سه روز به طول می‌انجامد و گروه‌های یمنی برای معرفی نمایندگان خود در این ریزانی‌ها آماده می‌شوند.

وی عنوان داشت: برنامه ریزی جلسات در جلسه‌ای علنی خواهد بود که بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در آن مشارکت خواهد داشت. سپس جلسات غیرعلنی خواهند بود که اسماعیل ولد شیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن با گروه‌های یمنی ریاست آن را برعهده خواهند داشت.

وی افزود: در حال حاضر معرفی 14 شخص شرکت کننده در این رایزنی‌ها صورت می‌گیرد.

الیمانی با احتمال اینکه امکان مشارکت خالد بحاح، معاون عبدربه منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن) در مذاکرات ژنو وجود دارد، اما اعلام کرد که این مساله هنوز قطعی نشده است.

نماینده یمن تصریح کرد، هر طرفی با هفت نماینده حضور خواهد داشت و دولت مستعفی یمن و احزاب حامی آن با هفت نماینده و دو تن از حزب علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین و دو تن از انصارالله و سه نماینده از احزاب کوچک حضور خواهند داشت.

الیمانی گفت: هدف اصلی از مشورت‌های ژنو اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت بویژه قطعنامه 2216 و طرح شورای همکاری خلیج فارس و خروجی‌های گفت‌وگوی ملی است و اسماعیل ولد شیخ احمد در مورد بررسی دیدگاه‌های دو طرف با مکانیزم اجرای قطعنامه شورای امنیت تلاش می‌کند.

از سوی دیگر، محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله گفت: ما اعلام می‌کنیم که رایزنی‌ها هنوز در مورد نمایندگی گروه‌های سیاسی که باید در کنفرانس ژنو مشارکت کنند، آغاز نشده است.

عبدالسلام گفت که جنبش انصارالله هنوز توضیحاتی از سازمان ملل در مورد تمهیدات لازم جهت برگزاری این کنفرانس دریافت نکرده است.

وی یاد آور شد که این جنبش از هرگونه دعوت از سوی دبیرکل سازمان ملل از طرف‌های سیاسی یمن برای شرکت در کنفرانس ژنو بدون طرح پیش شرط استقبال می‌کند.

انتهای پیام

کد N852112

وبگردی