آفتاب

وزارت خارجه آمریکا: با هیات اخوان المسلمین مصر دیدار نمی‌کنیم

وزارت خارجه آمریکا: با هیات اخوان المسلمین مصر دیدار نمی‌کنیم

به دنبال احضار سفیر واشنگتن در قاهره در اعتراض به سفر چند تن از اعضای اخوان المسلمین به این کشور، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که مسئولان آمریکایی با اعضای هیات اخوان المسلمین دیداری نخواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پس از آن ایراد شد که مصر سفیر آمریکا در قاهره را احضار و ناخرسندی خود را نسبت به سفر شخصیت‌هایی از گروه اخوان المسلمین مصر به واشنگتن جهت حضور در کنفرانسی ویژه اعلام کرد.

سخگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: ما هیچ برنامه‌ای برای برگزاری چنین نشستی نداشته‌ایم و از هیچ گونه تصمیمی منصرف نشده‌ایم. ما با اخوان المسلمین در گذشته دیدار کرده و سیاست ما به روش کنونی خود همچنان پابرجاست.

ژانویه گذشته وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده بود که مسئولانی از این وزارتخانه با گروهی از اعضای پارلمان‌ سابق مصر از جمله برخی از اعضای حزب "آزادی و عدالت" وابسته به اخوان المسلمین دیدار کردند.

وزارت خارجه مصر نیز ناخرسندی خود را از سفر هیاتی از اخوان المسملین به واشنگتن برای حضور در یک کنفرانس اعلام و سفیر آمریکا در قاهره را احضار کرد.

انتهای پیام

کد N851976

وبگردی