آفتاب
ایران هسته ای؛ بهانه آمریکا برای تسلیح اعراب و رژیم صهیونیستی/

تل آویو برای مقابله با تهدید اعراب از آمریکا سلاح می گیرد

تل آویو برای مقابله با تهدید اعراب از آمریکا سلاح می گیرد

یکی از مهمترین رهبران نظامی آمریکا این هفته سری به تل آویو زده تا با وعده فروش تسلیحات نظامی بیشتر به صهیونیست ها خیال آنها را از بابت توانمندی هسته ای ایران و قابلیت تسلیحاتی اعرب آسوده کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیویورک تایمز، دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا بار دیگر سعی کرد تا در جهت کاهش مخالفت رژیم صهیونیستی با توافق هسته ای ایران گام بردارد. در همین رابطه، ژنرال «مارتین دمپسی» که در سمت ریاست ستاد مشترک ارتش رهبری نظامی آمریکا را بر عهده دارد، اطمینان خاطر داد که واشنگتن زرادخانه ها، ناوگان هواپیماهای جنگی و توان سایبری تل آویو را بیش از پیش تقویت خواهد کرد.

سفر دمپسی به سرزمین های اشغالی که تحت عنوان گفتگو درباره همکاری های مشترک نظامی و دفاعی بین واشنگتن – تل آویو صورت گرفته است تضمین کننده حفظ برتری نظامی رژیم صهیونیستی نسبت به رقبای منطقه ای است و نه تنها شامل تجهیز ارتش این کشو به سلاح های بهتر می شود بلکه بر افزایش شمار تسلیحات و نحوه آموزش به نظامیان صهیونیست نیز تاکید دارد.

در واقع، اصرار صهیونیست ها به افزایش شمار تسلیحات نظامی بیش از آنکه از بابت توافق هسته ای ایران باشد از ترس آنها درباره فروش هرچه بیشتر سلاح های آمریکایی به کشورهای عرب منطقه ناشی می شود. چراکه علیرغم رقابت اعراب با ایران و باج خواهی از واشنگتن برای کنار آمدن با توان هسته ای تهران، آنها به نوعی رقیب دیرینه رژیم صهیونیستی نیز محسوب می شوند.

حتی «موشه یعلون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، پیش از دیدار با دمپسی ابراز نگرانی کرد که تلاش واشنگتن به تجهیز هرچه بیشتر اعراب به تسلیحات پیشرفته برای فرونشاندن نگرانی آنها از بابت برنامه هسته ای ایران، منبع نگرانی عمیقی برای رژیم تل آویو محسوب می شود.

وی در این باره گفت: با آنکه در حال حاضر هیچ طرح خصمانه ای علیه ما وجود ندارد، اما با توجه به شناختی که از خاورمیانه داریم می دانیم که امیال سیاسی قابل تغییر هستند.

به گفته دمپسی، تل آویو می خواهد اطمینان حاصل کند که واشنگتن نه تنها در ابعاد کیفیتی به ارتش صهیونیستی کمک می کند بلکه حتما افزایش سایز ارتش را هم در نظر می گیرد. بنابراین تل آویو می خواهد که قوای نظامیش هم از بعد کمی و هم از بعد کیفی بیش از اعراب باشد.

ناگفته نماند که با توجه به اصطکاک موجود بین اوباما و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در حال حاضر تامین هر چه بیشتر کمک نظامی تنها تضمینی است که واشنگتن می تواند به رژیم تل آویو بدهد. تظاهر هم که باشد، نتانیاهو بر سر مسئله هسته ای ایران و همچنین تشکیل دولت مستقل فلسطین مواضع مشترکی با کاخ سفید ندارد.

کد N851966

وبگردی