آفتاب
یک فعال دانشجویی:

بی‌احترامی به شخصیت‌ها باعث گسترش بی‌اعتمادی نسبت به نظام می‌شود

بی‌احترامی به شخصیت‌ها باعث گسترش بی‌اعتمادی نسبت به نظام می‌شود

دبیر شورای عمومی انجمن اسلامی دانشجویان آزاد واحد ارومیه، گفت: بی‌احترامی به شخصیت‌ها باعث گسترش بی‌اعتمادی نسبت به نظام می‌شود.

نیما نیکونام در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: باید دید که چه کسانی هستند که به تیم دیپلماسی بی ‌حرمتی می‌کنند. در ادامه نیز باید بررسی کنیم که این بی‌اخلاقیها و بی‌حرمتی‌های این افراد چه تأثیری بر روی کل جامعه می‌گذارد. زمانی هست که کسی به عنوان یک فرد عادی و شخصیتی که هیچ منصب علمی و سیاسی ندارد بدون اطلاع انتقادهایی را با بی‌احترامی به مسئولین بیان کند.

وی ادامه داد: اما در جایی که یک شخص با منصب خاصی و یا یک گروه یا جناح خاص که نسبت به این مملکت ادعای مسئولیت‌پذیری می‌کند، با بی‌اخلاقی تهمت‌هایی را به سایر مسئولین می‌زند، به یقین بی‌احترامی آنها ثمرات بدی برای آینده دارد. از آنجایی که آمار و ارقام گذشته مشخص است پس تأثیری بر گذشته این نظام نخواهد گذاشت. اما جوانان را دلسرد می‌کند.

این فعال دانشجویی یادآور شد: چند سال گذشته فردی که مقام و منصبی داشت در دوران کاندیداتوری‌اش به بیش از نیمی از سال‌های این نظام بی‌احترامی کرد و موجب بی‌اعتمادی جوانان و جامعه نسبت به مسئولین شد. الان هم به همین صورت است. آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور از سمت مردم انتخاب شده و از رهبری تنفیذ گرفته است. وزرای او هم از طرف مجلس رأی اعتماد گرفته‌اند. مگر می‌شود ما به آنها بی‌حرمتی بکنیم. این حرف‌ها نه تأثیری بر رأی داده شده مردم دارد نه اثری بر تنفیذ رهبری می‌گذارد و نه رأی مجلس را از آنها برمی‌گرداند.

وی افزود: ادامه دادن این حرف‌ها باعث گسترش بی‌اعتمادی نسبت به نظام و اشخاص سیاسی این کشور می‌شود. باز هم باید توجه کرد که این حرف‌ها با علم، دلیل و مدرک زده می شود یا برای جهت‌گیری‌های سیاسی خود آن افراد طرح می‌شود.

انتهای پیام

کد N851934

وبگردی