آفتاب
وزارت اطلاع رسانی سوریه اعلام کرد:

تاثیر نتایج انتخابات ترکیه بر سیاست این کشور در قبال دمشق

تاثیر نتایج انتخابات ترکیه بر سیاست این کشور در قبال دمشق

مشاور سیاسی وزارت اطلاع رسانی سوریه تاکید کرد نتایج انتخابات پارلمانی ترکیه در به دست آوردن حداکثر آرا بر سیاست خارجی آنکارا به ویژه در قبال سوریه تاثیر گذار خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه عاجل الاخباریه، علی الاحمد در مورد نتایج انتخابات پارلمانی ترکیه و عدم موفقیت حزب حاکم در به دست آوردن اکثریت آرا گفت: این نتجه قابل پیش بینی بود.

وی با بیان اینکه حزب عدالت و توسعه مجبور به تشکیل دولت ائتلافی خواهد بود، تاکید کرد: این امر بر سیاست خارجی ترکیه به ویژه سیاست این کشور در قبال سوریه تاثیر گذار خواهد بود.

مشاور سیاسی وزیر اطلاع رسانی سوریه تصریح کرد: دخالت ترکیه در امور کشورهای همسایه به ویژه سوریه و عراق در بر اوضاع امنیتی و اقتصادی ترکیه تاثیر منفی گذاشت و باعث شد شرکت کنندگان در انتخابات پارلمانی به این مسئله واکنش نشان داده و ضربه محکمی به حزب اردوغان وارد آورند.

گفتنی است حزب حاکم عدالت و توسعه در انتخابات پارلمانی ترکیه نتوانست اکثریت آرا را در انتخابات کسب کند، از این رو مجبور به تشکیل کابینه ائتلافی با دیگر احزاب راه یافته به پارلمان خواهد بود و در صورت عدم موفقیت در تشکیل کابینه ائتلافی انتخابات پارلمانی زود هنگام برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
[div id='__if72ru4sdfsdfruh7fewui_once']     
کد N851780

وبگردی