آفتاب
حزب جمهوریخواه خلق:

در صورت ورود به دولت ترکیه به شورشیان سوری سلاح نخواهیم رساند

در صورت ورود به دولت ترکیه به شورشیان سوری سلاح نخواهیم رساند

«فاروق لوغ اوغلو» معاون اول حزب جمهوریخواه خلق ترکیه وعده داد در صورتی که این حزب در دولت آینده مشارکت داشته باشد به گروه های مسلح سوری کمک تسلیحاتی نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه عاجل الاخباریه، معاون حزب جمهوریخواه خلق ترکیه در برنامه تلویزیونی گفت: در صورتی که وارد دولت ترکیه شویم به گروه های مسلح سوری کمک سلاح نخواهیم داد و دست همکاری به سوری دولت سوریه دراز خواهیم کرد.

وی افزود: ترکیه می خواهد در قبال کشورهای همسایه سیاست مسئولانه در پیش گیرد، علاوه بر این ملت ترکیه تمایل دارد دولتش سیاست خود را در قبال سوریه و عراق اصلاح کند. لوغ اوغلو با بیان اینکه حزب جمهوریخواه خلق ترکیه ترجیح می دهد دولت ائتلافی بدون مشارکت حزب عدالت و توسعه تشکیل دهد، بر ائتلاف این حزب با احزاب اپوزیسیون تاکید کرد.

سخنگوی حزب جمهورخواه ترکیه با تاکید بر این که ملت ترکیه از 30 سال پیش از انحصار قدرت رنج می برد، افزود: سیاست ما عدم مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر است، ما نمی خوایم از یک کشوری عربی در تقابل با یک کشور عربی دیگر حمایت کنیم. وی بر حمایت از ملت های منطقه و نه گزینه های اخوان المسلمین تاکید کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
[div id='__if72ru4sdfsdfruh7fewui_once']     
کد N851777

وبگردی