آفتاب

رهبران سابق ژاپن: آبه مثل ما از بابت جنایات جنگ جهانی دوم عذرخواهی کند

رهبران سابق ژاپن: آبه مثل ما از بابت جنایات جنگ جهانی دوم عذرخواهی کند

دو رهبر سیاسی سابق ژاپن که به دلیل عذرخواهی از بابت تجاوزات کشورشان در جریان جنگ جهانی دوم، شناخته شده هستند از نخست وزیر ژاپن خواستند تا این عذرخواهی را به همان شکل سابق تکرار کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، تومیچی مورایاما، نخست وزیر سابق ژاپن که در پنجاهمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم در سال 1995 عذرخواهی مشهوری به نمایندگی از دولت کشورش انجام داد، امروز(سه‌شینبه)، از شینزو آبه، نخست وزیر فعلی ژاپن تقاضا کرد صادقانه اقدامات کشورش در زمان جنگ جهانی دوم را نفی کرده و به نگرانی فزاینده بین‌المللی در خصوص اینکه وی ممکن است تاریخ را بازنگری کند، رسیدگی کند.

همچنین یوهی کونو، دبیر ارشد سابق کابینه ژاپن که در سال 1993 از قربانیان استثمار جنسی نظامیان ژاپنی در جنگ جهانی دوم عذرخواهی کرد گفت که از نظر وی لازم است شینزو آبه در هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم یک بیانیه جدید برای عذرخواهی از بابت تجاوزگری‌های ژاپن در این جنگ صادر کند.

این اظهارات در حالی مطرح شدند که شینزو آبه گفته است، بیانیه‌ای را به مناسبت این سالگرد آماده می‌کند اما مشخصا نگفته است که در این بیانیه همچون عذرخواهی تومیچی مورایاما از بابت تجاوزگری‌های جنگ جهانی دوم عذرخواهی می‌کند یا خیر؟

انتهای پیام

کد N851722

وبگردی